סמן V וריטס והמשלוח בדרך

6 מאפיינים המשותפים לארגונים שעובדיהם מגלים נאמנות ומחוייבות

6 מאפיינים המשותפים לארגונים שעובדיהם מגלים נאמנות ומחוייבות

ארגונים שעובדיהם חשים מחוברות, מסירות, מחוייבות ונאמנות לארגון, מייצרים תפוקות גבוהות יותר מעובדים בארגונים שאינם חשים כך
21.12.21 / 17:01
6 מאפיינים המשותפים לארגונים שעובדיהם מגלים נאמנות ומחוייבות
21.12.21
6 מאפיינים המשותפים לארגונים שעובדיהם מגלים נאמנות ומחוייבות

הגברת מוטיבציה וחיבור עובדים לארגון ניתנות להשגה על ידי כמה גורמים, היוצרים התאמה והלימה בין רצונות העובדים בנוגע לתנאי העסקתם בחברה לבין הצורך של הארגון להעלות את התפוקות. התאמה טובה תאפשר להגדיל את התפוקות ולשפר את התוצאות הכספיות של הארגון.

ניתן להבחין ב-6 מאפיינים בולטים, המשותפים לארגונים בהם העובדים מגלים מסירות ונאמנות לארגון, ואף מייצרים תפוקות גבוהות.

1 ראשית, כדי לענות על הצורך של הארגון בהשגת נאמנותם של העובדים בייצור תפוקות גבוהות במסגרת עבודתם, יש ליצור דיאלוג אקטיבי בין הנהלת הארגון ומנהלי משאבי האנוש לבין העובדים.

הדיאלוג יוצר חיבור בין העובדים לבין החזון הארגוני, הן ברמת החיבור הרגשי והן ברמת החיבור הערכי.

2 שנית, חשוב מאוד ליצור חיבור טוב בין העובדים לבין עצמם. חיבור כזה מתאפשר כאשר יש סביבת עבודה שיוצרת מתאם גבוה בין העובדים לארגון, לרבות עבודת צוות טובה ושיתוף פעולה מלא.

כל אלה יוצרים תחושת שייכות גבוהה לארגון. זו כשלעצמה, מגבירה במידה ניכרת את המוטיבציה של העובדים, תוך יצירת קרקע פורייה להתנהלות נכונה ואפקטיבית של הארגון, החל מתהליך מתן משוב לעובד ועד חשיבה יצירתית משותפת. 

3 הצלע השלישית בהגברת החיבור של העובדים לארגון היא ההשקעה בהתפתחות העובד. ארגונים שמאפשרים לעובדים ערוצי התפתחות אישית ומקצועית כאחד, מעניקים להם תחושה שהם מוערכים ונמצאים במקום שמאפשר להם לצמוח, להתפתח ולהרחיב את סלי המיומנויות הקיימים שלהם.

עובדים שנהנים מסביבת עבודה כזאת, יחושו צורך להעניק לארגון את מיטב כישוריהם וישקיעו בו את מיטב מרצם.

4 הצלע הרביעית בבניית מחוברות עובדים בת קיימא היא שיתוף ושקיפות מצד הנהלת הארגון ומצד העובדים, כאחד. כאשר השיתוף והשקיפות מגיעים משני הצדדים, הם מתכנסים לכדי מטרה אחת משותפת המאפשרת להגיע לתוצאות אופטימליות.

5 הצלע החמישית בשדרוג מחוברות העובדים היא הקדשת זמן לשיחות אישיות עם העובדים. הקשבה פעילה לעובד מאפשרת להקנות לו תחושת יחס אישי.

בה בעת היא מאפשרת לזהות התנגדויות, ולספק מענה לעובד בזמן אמת. המטרה היא לתת לעובד תחושה שהוא לא רק בורג קטן במערכת, אלא שלתחושותיו יש אוזן קשבת ושהוא מקבל מענה לכל בעיה שעולה.

יתרה מכך, עובד לא מרוצה בארגון עלול להשפיע לרעה על ההתנהלות והמוטיבציה של הצוות כולו ולפעמים גם על כל הארגון.

לכן, שיחות שוטפות בתדירות גבוהה, שבמהלכן ניתן לזהות מתחים בין העובדים, תחושות מירמור, או בעיה אישית, צריכות לא רק להתקיים, אלא גם לספק מענה מצד המנהל הישיר. יתרה מכך, ראוי וחשוב לעודד את העובדים להעלות, ללא חשש, נושאים שמפריעים להם.

6 ולבסוף, הצלע השישית, לחגוג הצלחות ולוודא שהעובדים גם נהנים במקום העבודה ובביצוע תפקידם. התחושה שאנשים שמחים לקום בבוקר לעבודה מהווה כלי חשוב בהגברת המוטיבציה של העובדים.

מחקרים מראים שעובדים שכייף להם בתפקיד שהם נמצאים בו ונהנים מסביבת עבודה תומכת יגיעו לתפוקה הגבוהה בכ-66% לפחות לעומת עובדים שלא אוהבים (או אף שונאים) להגיע לעבודה ושהעבודה מהווה מבחינתם מעמסה לא נעימה.