סמן V וריטס והמשלוח בדרך

MSC רושמת שיא עם 19.8% מנתח שוק ההובלה במכולות

MSC רושמת שיא עם 19.8% מנתח שוק ההובלה במכולות

חברת הספנות MSC הוסיפה כ-400,000 TEU לצי שלה השנה וצפויה להגדיל את הקיבולת ל-7.5 מיליון TEU עד 2028. החברה המתחרה מארסק הגיעה לנתח שיא של 19.4% ב-2018, אך מאז חוותה ירידה רציפה בנתח השוק במשך חמש שנים
11.08.24 / 14:52
MSC     רושמת שיא עם 19.8% מנתח שוק ההובלה במכולות
11.08.24
MSC רושמת שיא עם 19.8% מנתח שוק ההובלה במכולות

ענקית הספנות MSC גודלת עוד יותר. חברת הספנות שבסיסה בז'נבה הגיעה לנתח שיא של 19.8% מסך הקיבולת של צי אניות המכולה העולמי הפעיל בסוף יולי, לפי מכון המחקר AlphalinerMSC הוסיפה כ-400,000 TEU לצי שלה השנה, והגיעה לקיבולת הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם על ידי מוביל בודד.

 

לפי Alphaliner, רק חברת התעופה הדנית מארסק "התקרבה אי פעם לשלוט בשוק באופן דומה".

 

עוד נכתב: "מארסק הגיעה לנתח שיא של 19.4% ב-2018, אך מאז חוותה ירידה רציפה בנתח השוק במשך חמש שנים״.

 

נציין שבינתיים, ל-MSC קיים צבר הזמנות לאניות חדשות ממספנות סיניות שיביאו את הצי שלה לסך קיבולת של 7.5 מיליון TEU עד 2028. ולפי הדו"ח האחרון של מכון Linerlytica, שפורסם אתמול, המובילה אמורה להזמין עשר אניות מכולה בקיבולות של 21,000 TEU ממספנות Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry, שימסרו החל מסוף 2027 עד 2028.

 

כמו כן, מלבד אלה, לפי הדיווחים, MSC הזמינה אניות בנות 11,000 ו-12,000 TEU ממספנות Penglai Zhongbai Jinglu Ship Industry.

 

עלות רכישת האניות החדשות לא נחשף, אך לפי VeselsValue, העלות נאמדת ב-300 מיליון דולר עבור כל אניה בקיבולת  של 21,000 TEU, 193 מיליון דולר עבור אניות בנות 12,000 TEU ו-192 מיליון דולר עבור אניות בקיבולת של 11,000 TEU.

 

המתחרה מארסק בחרה להגביל את גודל הצי שלה ובאפריל אישרה כי טווח היעד של קיבולת הצי העומד ברשותה יעמוד על כ- 4.1 מיליון עד 4.3 מיליון TEU.

 

בינתיים, שלוש חברות אחרות הגדילו את חלקן בקיבולת הזמינה בהשוואה לשנה לפני. הקיבולת של צים הישראלית עקפה את זו של יאנג מינג הטיוואנית לראשונה מאז 2011, לאחר שהגדילה את חלקה ב-0.2% ל-2.4% ולפי נתוני AlphalinerONE היפנית הגדילה את חלקה מ-5.9% ל-6.4%, משנה לשנה ו- Hapag LLoyd השלימה עלייה מ-6.8% ל-7.2%.

 

נציין כי על פי נתוני יולי שנה זו, 10 חברות הספנות המובילות ממשיכות לשלוט בשוק ההובלה במכולות, עם נתח כולל של 83.9% מכלל קיבולת הצי העולמי - רק 0.01% פחות מהסך של 84% בשנה שעברה.

 

למרות שצנרת האספקה ​​החדשה של CMA CGM תגרום לה לעלות על מארסק עד 2027, היא עדיין תעקוף את MSC ביותר מ-2 מיליון טאו עד סוף 2028. עם זאת,