ההזמנה חולקה בין מספנות סמסונג תעשיות כבדות הגדולות (SHI), ומספנת Nihon, מיזם משותף בין Japan Marine United Corporation (JMU) ו-Imabari Shipbuilding Co., Ltd., שהוקמה ב-2021.
במסגרת החוזה הרווחי, SHI הופקדה על בנייתן של 16,000 TEU בעלות שתי מערכות דלק – אחת מהן מתנול. חברת Evergreen Marine תשלם בין 180-210 מיליון דולר עבור כל אנייה. מספנת ניהון תבנה את שמונה היחידות הנותרות באותם תנאים. בסך הכל, אוורגרין צפויה להוציא עד 5.04 מיליארד דולר על ההשקעה.
סוכני ספינות דיווחו על ההזמנה לפני שבועיים. עם זאת, Evergreen Marine סירבה להגיב על הדיווחים ל-Offshore Energy כאשר פנו לאישור. הדיווחים הקודמים אמרו כי אוורגרין תשלם כ-4 מיליארד דולר עבור הבנייה החדשה. צי האניות החדש צפוי להימסר לידי בין 2026 ל-2027.
מסע ההזמנות מגיע כהצבעת אמון אדירה במתנול כדלק העתיד לתעשיית הספנות בתקופה שבה ההזמנות בענף עלו על 100 ספינות הכוללות מנועים מונעי מתנול.
בנוסף, הצורך בהתחדשות הצי והשקעה בדלקים נקיים יותר עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית שחרור פחמן מחודשת עבור ספנות שאומצה על ידי ה-IMO שמטרתה להגיע לאפס נטו ״עד או בסביבות, כלומר קרוב לשנת 2050״.