משלחי מטענים אוויריים בנתיבי אסיה לאירופה צריכים לצפות לעלייה במחירים לאחר שכמות ניכרת של קיבולת יצאה מהשוק. האיסור של האיחוד האירופי ובריטניה על כניסת מטוסים רוסיים למרחב האווירי שלהם גרם ל-AirBridgeCargo של קבוצת Volga-Dnepr לפנות את כל המטוסים שלה מאירופה בשלושת הימים האחרונים.
לפחות ארבעה מטוסים יצאו מהאיחוד האירופי אתמול עם כניסת האיסור. לחברת ABC 15 מטוסי 747F, ומטוס 777 אחד בצי שלה – כמות גדולה של קיבולת אווירית, בייחוד בהתחשב בביקושים הקיימים כיום בשוק.
המטוסים נמצאים כעת ברוסיה או פועלים ליעדים באסיה, בעיקר בסין, אך אסיה-אירופה היא אזור הפעילות העיקרי שלה. נותר לראות אילו נפחים החברה תוכל לשנע במציאות החדשה בה מוגבלת בתנועה.
גם המטוסים של וולגה-דנפר איירליינס עזבו את האיחוד האירופי, עם AN-124 אחד שיועד להגיע אתמול למרסיי, והוסט לתוניסיה. גם קנדה אסרה גם על חברות תעופה רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה, אך נראה כי AN-124 אחד נמצא בטורונטו, ולא ברור אם הוא יוכל להמריא משטחה.
ארה״ב שוקלת איסור על חברות תעופה רוסיות אך טרם יישמה אותו. ל-ABC היו שני מטוסים בארה״ב בסוף השבוע - שניהם המריאו משם כעת.
חברות התעופה של האיחוד האירופי המשויכות לוולגה-דנפר - Cargologicair בבריטניה ו-Cargologic Germany - ממשיכות לפעול כרגיל, וכל המטוסים נמצאים כעת באיחוד האירופי או בבריטניה.
ההשפעה על השוק צפויה להיות משמעותית. אחד הבכירים בתעשייה אמר: ״אם זה יימשך, יהיה קשה להעריך את ההשלכות על שרשרת האספקה. שרשראות האספקה כל כך שלובות זו בזו, שיש הרבה תופעות לוואי אפשריות״.