סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אניות מכולה מסין עוברות בנתיב הארקטי

אניות מכולה מסין עוברות בנתיב הארקטי

המסלול הארקטי מאפשר לאניות להימנע ממימי הים האדום שנמצא תחת תקיפות של החות׳ים מתימן.חברות ספנות בולטות כגון MSC, CMA CGM והאפאג לויד נסוגו בפומבי מהשימוש בנתיב מסיבות של שמירה על האקלים ועל הסביבה
01.08.24 / 08:31
אניות מכולה מסין עוברות בנתיב הארקטי
01.08.24
אניות מכולה מסין עוברות בנתיב הארקטי

שתי אניות מכולה סיניות יצאו לכיוון האוקיינוס הארקטי. האניות מתכוונות להשתמש בנתיב הים הצפוני של רוסיה כקיצור דרך על מנת לחבר נמלים בסין עם יעדים באירופה. המסלול הארקטי מאפשר לאניות להימנע ממימי הים האדום שנמצא תחת תקיפות של החות׳ים מתימן.

 

אניית המכולה Xin Xin Hai 1 יצאה מנמל Taicang הסמוך לשנגחאי ב-5 ביולי ומאז עברה דרך מיצר ברינג אל נתיב הים הצפוני. כלי השיט יכול לשאת 1,220 מכולות סטנדרטיות (TEU).

 

בעוד שחלקים מהמסלול כבר נקיים מקרח בעקבות מזג האוויר הקיצי, קיימים תנאים מאתגרים יותר בים הסיבירי המזרחי אשר מחייבים ליווי של אנייה שוברת קרח. ואכן, אניית המכולה Xin Xin Hai 1 מלווה כעת על ידי שוברת הקרח הגרעינית סיביר.

 

בינתיים הספינה האחות שלה Xin Xin Hai 2 נמצאת בעקבותיה באיחור של שבוע. האנייה יצאה מהנמל הסיני של Rizhao באמצע יולי ונמצאת כעת בדרכה למיצר ברינג.

 

כלי השיט מופעלים על ידי חברת New New Shipping Line. החברה החלה לפעול בקוטב הצפוני בקיץ שעבר והצליחה להשלים שבע הפלגות בין החודשים יולי לדצמבר 2023. בקיץ הנוכחי החברה שואפת להרחיב את פעילותה.

 

שתי האניות מפליגות אל עבר נמל ארכנגלסק שנמצא בצפון-מערב רוסיה, וזאת לפני שהן מתככנות להפליג הלאה לכיוון נמלי הים הבלטי. 

 

נציין כי בין חברות הספנות הגדולות בעולם, חברת מארסק נותרה החברה היחידה שהשלימה מסע דרך הנתיב הארקטי. ספינת הפידר שלה Venta Maersk השלימה מעבר ארקטי באוגוסט 2018.

 

נוסיף ונציין כי אפילו לפני הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, חברות ספנות בולטות כגון MSC, CMA CGM והאפאג לויד נסוגו בפומבי מהשימוש בנתיב מסיבות של שמירה על האקלים ועל הסביבה.