סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ארגון ה-IMO: ״להפסיק לאלתר את ההתקפות בים האדום״

ארגון ה-IMO: ״להפסיק לאלתר את ההתקפות בים האדום״

ועדת הבטיחות הימית של ה-IMO גינתה את ההתקפות כ״לא חוקיות ובלתי מוצדקות״, המהוות איום ישיר על חופש הניווט באחד מדרכי המים הקריטיים ביותר בעולם, תוך גרימת שיבושים גדולים לסחר האזורי והעולמי. זוהי ההחלטה הראשונה שאומצה על ידי מדינות החברות ב-IMO בנושא
28.05.24 / 08:12
ארגון ה-IMO: ״להפסיק לאלתר את ההתקפות בים האדום״
28.05.24
ארגון ה-IMO: ״להפסיק לאלתר את ההתקפות בים האדום״

המדינות החברות בארגון הימי הבינלאומי (IMO) - סוכנות האו״ם המסדירה את הספנות העולמית - קראו להפסיק לאלתר את ההתקפות המתמשכות על ספינות ויורדי ים העוברים דרך הים האדום ומפרץ עדן.

 

בהחלטה שהתקבלה בלונדון, ועדת הבטיחות הימית של ה-IMO גינתה את ההתקפות כ״לא חוקיות ובלתי מוצדקות״, המהוות איום ישיר על חופש הניווט באחד מדרכי המים הקריטיים ביותר בעולם, תוך גרימת שיבושים גדולים לסחר האזורי והעולמי.

 

זוהי ההחלטה הראשונה שאומצה על ידי מדינות החברות ב-IMO בנושא זה מאז שהחות׳ים תפסו את MV Galaxy Leader בנובמבר 2023. מאז, בוצעו כ-50 התקפות ימיות מסוכנות ומערערות יציבות, שעלו בחייהם של כמה יורדי ים בזמן ש-25 אנשי צוות של ה-Galaxy Leader נותרו בני ערובה. הוועדה קראה לשחרורם המיידי וללא תנאי.

 

״הפעולות הפזיזות של החות'ים מסכנות חיים חפים מפשע, משבשות את אספקת הסיוע ההומניטרי הנחוץ לאלו הזקוקים לו ביותר, מגדילות את עלות הסיוע ההומניטרי הזה ומערערות את היציבות באזור״, נכתב בהחלטה.

 

הוועדה קראה לדיאלוג שלום ודיפלומטיה כדי לפתור את המשבר. בפרט, היא קראה לכל מפלגה שעשויה להשפיע על החות׳ים להשתמש בהשפעה זו כדי לחפש סיום ההתקפות. עוד הדגישו כי כל 176 המדינות החברות ב-IMO מחויבות למנוע אספקה ​​ישירה או עקיפה של נשק וחומרים קשורים לחות׳ים, במסגרת אמברגו הנשק הממוקד של האו״ם.

 

מזכ״ל IMO, מר ארסניו דומינגז, אמר: ״מדינות החברות ב-IMO מגנות באופן חד משמעי את ההתקפות הפזיזות הללו. התעשייה הימית מקיימת את שרשראות האספקה ​​שהן עורק החיים של אומות ואוכלוסיות ברחבי העולם - יורדי ים וספינות מסחריות תמימים הסוחרים באספקה ​​חיונית צריכים להיות חופשיים לנווט, ללא הפרעה על ידי מתחים גיאופוליטיים. אני קורא לכל הממשלות והארגונים הרלוונטיים להעניק סיוע מירבי ליורדי ים שנפגעו, ולא לחסוך מאמץ במציאת פתרון למשבר הזה״.