סמן V וריטס והמשלוח בדרך

דואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בסופ״ש במשקל 350 טון

דואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בסופ״ש במשקל 350 טון

בכך נשבר שיא הזמנות בדואר ישראל. מאז יום הרווקים הסיני נחתו בישראל כ-3.5 מיליון חבילות במשקל כ-1,000 טון
02.12.20 / 15:32
דואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בסופ״ש במשקל 350 טון
02.12.20
דואר ישראל: מיליון חבילות נחתו בסופ״ש במשקל 350 טון

שיא הזמנות חדש נשבר השבוע בהזמנת חבילות מחו״ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל. מאז יום הרווקים הסיני ב11/11 ובמשך השבועיים האחרונים נחתו בישראל כ-1,000 טון חבילות, מתוכם בסוף השבוע האחרון נחת בישראל מספר שיא של כמיליון חבילות במשקל כ-350 טון חבילות שהוזמנו מחו״ל. הצפי שבחודש נובמבר תמסור חברת הדואר יותר מ-7 מיליון פריטים וסך הכל בשני חודשי חגי הקניות ימסרו כ-15 מיליון חבילות. זו השנה הרביעית ברציפות בה נשברים שיאי הזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני.

גלעד תירוש, סמנכ״ל הסחר בדואר ישראל, אמר ״אנו שמחים לראות כי רשת ההסכמים והתשתית הלוגיסטית שהחברה יצרה בשנה האחרונה, משרתת היטב את הלקוחות בארץ, אשר נהנים השנה מזמני הגעה מקוצרים משמעותית בחגי הקניות ביחס לשנים קודמות, וזאת למרות הקשיים האובייקטיביים הקיימים בשרשרת ההובלה העולמית עקב משבר הקורונה״. 

לדבריו ״זמן המסירה בארץ התקצר השנה משמעותית בזכות התייעלות תפעולית של חברת הדואר, הערכות מקדימה לחגי הקניות, פתיחת מרכזי מסירה נוספים וכן ההסכמים של החברה עם חברות גלובליות מובילות. השנה אנו רואים גידול משמעותי בהזמנות מבריטניה וסין, כאשר בין היתר עקב ההסכם של החברה עם קאינאו, זרוע הלוגיסטיקה של עלי אקספרס, זמני ההגעה של משלוחים לארץ ירדו בממוצע ביותר מעשרים יום ביחס לשנים קודמות. קאינאו החלה השנה גם באיחוד חבילות עד 75 דולר במשלוח אחד, לנוחות הלקוחות, מה שמעודד הזמנות נוספות דרך פלטפורמה זו״.

בדואר ישראל מציינים, כי אחת המגמות הבולטות השנה היא הזמנת פריטים כבדים יותר מבעבר, בנוסף ניכרת השנה הזמנה של פריטים יקרים מ-75 דולר, כאשר הלקוחות לוקחים בחשבון את תוספת המע״מ במחיר הכולל של הפריט בעת ההזמנה, ומזמינים פריטים גדולים ויקרים יותר מבעבר.

לדברי תירוש בתקופה זו חל גידול של 30% בהזמנת שליחים עד הבית, הן באיסוף חבילות מסניפי הדואר לבתי  הלקוחות והן בהזמנת משלוחים בתוך הארץ של עסקים ישראליים, שהתפתחו מאוד בתקופת הקורונה ועברו לסחר מקוון כדי לתת מענה לביקושים הגבוהים בתקופה זו.