זוהי דעה מקובלת בענף הספנות כי ברגע שהעיר שנגחאי תסיים את הסגר והנמל ייפתח ייגרם ״אפקט קטשופ״ בכל שרשרת האספקה העולמית, קרי, הפקק בנמל שנגחאי ישתחרר והבלגן שיתהווה בגללו יהפוך לבעייתי בשאר נמלי העולם.
דו״ח משותף של חברת ווינדוורד ושל חברת Sea Intelligence מגלה כי הצפי הוא שהעומסים יגברו מאוד בנמלי אירופה וארה״ב. הקלה בעומס תיקח זמן – וזאת בנוסף לעובדה שחברות ספנות רבות מתקשות לעמוד בלוח הזמנים שהן עצמן מפרסמות, וכל זה קורה בדיוק שעונת השיא מתחילה.
דו״ח חברת ווינדוורד שעסק הפעם בעומסים הגדולים בנמל שנגחאי בסין בעקבות הסגר המתמשך בו היתה נתונה העיר מגלה כי משך הפקידות של אניות לנמל שנגחאי לא הושפע באופן קריטי בעקבות הסגר או העומס באזור.
באמצעות נתונים ושימוש בבינה מלאכותית החברה מציינת כי בהשוואה שנעשתה בין נתוני מאי 2022 לחודש מאי 2021, נתוני ווינדוורד מראים כי הממוצע החודשי עלה רק ב-1.2 ימים - מ-17 יום ל-18.2 יום, או עלייה של 6.9%. אבל מספר פקידות הנמל שנעשו על ידי אניות מכולה לשנגחאי במהלך אותן שתי תקופות ירד ב-16% - מ-1,263 אניות ל-1,062 אניות.
בחינת מספר האניות שנמצאות כעת בדרכן מנמל שנגחאי לנמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ ישנן כעת 29 אניות עם נפח כולל של קצת יותר מ-225 אלף TEU. נציין כי נמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ מטפלות בין 50 ל-60% מכלל מכולות היבוא לארה״ב.