הפאג-לויד ו-ONE השלימו את האינטגרציה שלהן עם רשת TradeLens, והפכו לחברות הספנות החמישית והשישית בגודלן לעשות זאת, כך הודיעו החברות בשבוע שעבר. ההכרזה מגיעה שנתיים לאחר ששתי החברות הודיעו על כוונתן להיות חלק מהרשת.
החברות ביצעו פיילוט בטכנולוגיה כדי להבטיח שהפלטפורמה מסוגלת לקבל נתונים ומידע על מטענים ולחבר אותו למשלוח הנכון, לדברי פירס טאקר, ראש אגף אסטרטגיה בהאפאג-לויד, הפיילוט הטכני של האפאג לויד כלל תשעה משלחים. לדבריו, ״הלקוחות צריכים כעת להבין את המשמעות של הטכנולוגיה על מנת שיוכלו לנצל את היתרונות שלה לטובת המלאים שלהם, שרשרת האספקה שלהם, ההשקעה שלהם על ההון ועוד ועוד״.
מטרת רשת TradeLens הינה לשפר את הנראות בשרשרת האספקה והקמתה היתה כרוכה במאמץ ארוך לשכנע את הספקים להצטרף לרשת. כאשר ספקים מצטרפים, TradeLens מקבל את הנתונים שלהם, והספקים מקבלים גישה חופשית לפלטפורמה מבוססת הבלוקצ׳יין. הנתונים שמספקים הספקים נועדו להגביר את הנראות ברחבי שרשרת האספקה של המשלח.
תוספת הנתונים של האפאג-לויד ו-ONE מספקת נראות לציי חברות הספנות החמישית והשישית בגודלן בעולם, המהווים קיבולת משולבת של יותר מ-3 מיליון TEU, על פי נתוני אלפאליינר.
רשת TradeLens הוקמה בשנת 2018 על ידי IBM ומארסק. מאז, מספר ספקים השלימו את אותה רמת אינטגרציה עליה הכריזו השבוע ONE ו-Hapag-Loyd, בהן Maersk, MSC ו- CMA CGM ושמונה חברות ספנות נוספות על פי TradeLens.