בעקבות הכרזתה של שרת התחבורה מרב מיכאלי אתמול כי היא מעבירה את הרציפים הריקים לנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, הכריזה אחה"צ (ד') ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים והתעבורה הימית. ההחלטה כוללת את חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת תעבורה ימית חיפה ואת חברת תעבורה ימית אשדוד. בסך הכל מדובר בכ-2,600 עובדים.
לטענת ההסתדרות העילות לסכסוך הינן: התנהלות חד-צדדית במסירת רציפים נוספים לנמל הפרטי החדש, בניגוד להבנות רבות שנים בין הצדדים שעמדו ביסוד הסכמי הרפורמה; פתיחה בלתי מבוקרת של שוק המטען הימי לתחרות, תוך התעלמות מנציגות העובדים; איום על איתנותם הפיננסית של הנמלים הקיימים, כתוצאה מפתיחה בלתי מבוקרת של השוק לתחרות והשלכותיה החמורות על ציבור העובדים; והתנהלות באופן חד-צדדי, בחוסר תום לב, ותוך הפרות של יסודות בסיסיים ביחסי עבודה.
מההסתדרות נמסר כי ״מהלך חד-צדדי זה חמור שבעתיים מאחר שהוא נעשה במהלך תקופת מו״מ של 60 ימים שהחלה ביום ראשון האחרון, וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה במסגרת הליך משפטי המתקיים בעקבות הכרזה קודמת על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים״.
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסתדרות בראשותי פועלת בממלכתיות ובאחריות, אך עם זאת לא אתן לפגוע בעובדים ובמעמדם, באיתנות הנמלים הקיימים ובהסכמים שנחתמו בעמל רב. לצערי, בעקבות ההתנהלות החד-צדדית של משרד התחבורה ושל העומדת בראשו, נאלצנו להכריז היום על סכסוך עבודה. נמשיך לשמור על ביטחונם התעסוקתי של העובדים בישראל״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״בעקבות הודעתה חסרת האחריות של שרת התחבורה, ההסתדרות תגלה אחריות, תשמור ותגן על עובדי הנמלים – תוך גילוי אחריות יתרה למשק״.