סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החות׳ים טוענים: שיגרנו טיל היפרסוני ארוך טווח

החות׳ים טוענים: שיגרנו טיל היפרסוני ארוך טווח

לפי הדיווחים, טיל הדלק המוצק שוגר במטרה לפגוע באניית סוחר MSC Sarah V בים הערבי. הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF) ואיגודי יורדי ים קראו השבוע לממשלות בעולם להגביר ולתאם את מאמציהם להגן על יורדי ים ששטים באזור או דרך האזור
27.06.24 / 16:24
החות׳ים טוענים: שיגרנו טיל היפרסוני ארוך טווח
27.06.24
החות׳ים טוענים: שיגרנו טיל היפרסוני ארוך טווח

בנוסף לפחד האוחז בימאים שנאלצים לחצות ים סוף וחוששים מתקיפות של טילים וכטבמ״ים, החות׳ים טענו השבוע כי שיגרו טיל היפרסוני ארוך טווח תוצרת בית בשם האדים-2. לפי הדיווחים, טיל הדלק המוצק (בתמונה) שוגר במטרה לפגוע באניית סוחר נושאת דגל ליבריה - האנייה MSC Sarah V, בים הערבי.

 

שאלת האותנטיות של דברי החות׳ים טרם אומתה ואף עולות שאלות לגבי מקור הטיל והאם הוא באמת ״תוצרת בית״. בהקשר זה ידוע כי החות׳ים קיבלו נשק מאיראן. עיצוב הטיל נראה דומה לתחמושת מתוצרת איראן כמו הפתח-1, שיכול לנוע במהירויות של עד 3 מאך.

 

החות׳ים הגבירו את הקמפיין שלהם נגד אניות סוחר בשבועיים האחרונים - הן מבחינת מספר ההתקפות והן מבחינת התחכום שלהם - כאשר הם מכוונים לכלי שייט עם נשק הן באוויר והן בים בו-זמנית כאשר התוצאות הם אנייה שטבעה, אניות אחרות שניזוקו קשות וימאי נוסף שנהרג. 

 

הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF) ואיגודי יורדי ים ברחבי העולם קראו מוקדם יותר השבוע לממשלות בעולם להגביר ולתאם את מאמציהם להגן על יורדי ים ששטים באזור או דרך האזור. ה-ITF גם דרש מחברות הספנות להפגין את מחויבותן ליורדי הים שלהן על ידי הסטת ספינותיהן ומדינות הדגל התבקשו להורות לחברות להסיט את ספינותיהן.

 

אנליסטים רבים מתחום הספנות מעריכים כי משבר הספנות המתמשך בים האדום יימשך גם במחצית הראשונה של השנה הבאה.