סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החות׳ים ממשיכים לתקוף בים האדום, טוענים לתקיפות בנמל חיפה

החות׳ים ממשיכים לתקוף בים האדום, טוענים לתקיפות בנמל חיפה

החות׳ים טענו כי תקפו את נושאת הצובר Transworld Navigator פעמיים במהלך 24 שעות בים האדום, באמצעות מל״טים. החות׳ים טענו בנוסף כי הם ביצעו בשבת פעולה צבאית משותפת עם מיליציה עיראקית שנתמכת על ידי איראן כדי לפגוע בארבעה כלי שיט בנמל חיפה של ישראל
26.06.24 / 08:36

החות׳ים ממשיכים להטיל אימה על אניות סוחר המפליגות בים האדום, תוך שהם טוענים לתקיפות על אניות  שעוגנות בנמל חיפה.

 

החות׳ים טענו כי תקפו את נושאת הצובר Transworld Navigator פעמיים במהלך 24 שעות בים האדום, באמצעות מל״טים. הספינה ספגה נזקים בזמן שמספר אנשי צוות נפצעו מהתקיפות. כמו כן, באוקיינוס ​​ההודי עלתה אתמול אש ממספר טילים שנורו על המכלית Stolt Sequoia.

 

החות׳ים טענו בנוסף כי הם ביצעו בשבת פעולה צבאית משותפת עם מיליציה עיראקית שנתמכת על ידי איראן, הידועה בשם ההתנגדות האסלאמית בעיראק, כדי לפגוע בארבעה כלי שיט בנמל חיפה של ישראל, למרות שלא היה אישור לתקיפה מהרשויות בישראל. 

 

על פי הדיווחים מסתמן כי החות׳ים הגבירו את ההתקפות שלהם במהלך 10 הימים האחרונים הן מבחינת מספרים והן מבחינת תחכום. 

 

על פי הדיווחים 14 איגודי הספנות הגדולים בעולם פרסמו הודעה בשבוע שעבר, וביקשו עזרה ממדינות בעלות השפעה באזור. ״זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת, ועל ההתקפות הללו להיפסק כעת״, נכתב בהודעה, והוסיפו: ״אנו קוראים למדינות בעלות השפעה באזור לשמור על יורדי הים החפים מפשע שלנו ולהפחתת הסלמה המהירה של המצב בים האדום״.

 

על פי תחזיות של אנליסטים משבר הספנות המתמשך בים האדום יימשך גם במחצית הראשונה של השנה הבאה.