סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החות׳ים תקפו מכלית עם נפט רוסי בדרכה לסין

החות׳ים תקפו מכלית עם נפט רוסי בדרכה לסין

דיווח של הפיקוד המרכזי האמריקאי CONTEM ציין כי טיל יחיד נגד ספינות פגע במכלית המפליגה תחת דגל פנמה ונמצאת בבעלות יוונית. הצוות הצליח להחזיר את הכוח וההיגוי, והספינה הצליחה לחזור למסלולה בכוחות עצמה
21.05.24 / 11:33
החות׳ים תקפו מכלית עם נפט רוסי בדרכה לסין
21.05.24
החות׳ים תקפו מכלית עם נפט רוסי בדרכה לסין

בשבת האחרונה החות׳ים מתימן תקפו מכלית בעלת היסטוריה של שינוע נפט מונצואלה ומרוסיה. איש מקרב 23 אנשי הצוות הפיליפינים לא נפגע כאשר המכלית שנבנתה לפני 21 שנה נפגעה. 

 

דיווח של הפיקוד המרכזי האמריקאי CONTEM ציין כי טיל יחיד נגד ספינות פגע במכלית המפליגה תחת דגל פנמה ונמצאת בבעלות יוונית, בסביבות השעה 01:00 שעון מקומי, וגרם להצפות שפגעו בהנעה והיגוי של המכלית. הצוות הצליח להחזיר את הכוח וההיגוי, והספינה הצליחה לחזור למסלולה בכוחות עצמה. 

 

חברת האבטחה הבריטית Ambrey אמרה כי התקיפה התרחשה כ-10 מיילים ימיים דרומית-מערבית לעיר הנמל Mokha של תימן בים סוף, וכי הטיל גרם לשריפה בתא גלגלי ההיגוי. חברת האבטחה הוסיפה כי האנייה טענה נפט במסוף שישקריס בנמל הים השחור של רוסיה, נובורוסייסק, ונועדה לסין. 

 

מאז נובמבר אשתקד, החות׳ים תקפו קרוב ל-100 אניות סוחר כנקמה על המלחמה המתמשכת של ישראל בעזה, דבר המוביל לניתוב מאסיבי של התנועה הימית הרחק מהמזרח התיכון.