סמן V וריטס והמשלוח בדרך

השביתה בנמלי ארה"ב הסתיימה: שקט תעשייתי עד ינואר

השביתה בנמלי ארה"ב הסתיימה: שקט תעשייתי עד ינואר

נמלי ארה"ב נפתחו מחדש לאחר שהושג הסכם זמני בין איגוד עובדי הנמלים למעסיקים, עם תוספת של 62% בשכר לאורך שש שנים והארכת החוזה עד ינואר. למרות הפסקת השביתה, העומס והעיכובים צפויים להימשך בחודשים הקרובים
14.10.24 / 08:15
השביתה בנמלי ארה"ב הסתיימה: שקט תעשייתי עד ינואר
14.10.24
השביתה בנמלי ארה"ב הסתיימה: שקט תעשייתי עד ינואר

נמלי ארה"ב נפתחו מחדש היום לאחר שהושג הסכם זמני בין איגוד עובדי הנמלים של ארה"ב (ILA) לבין המעסיקים (USMX), ככל הנראה בהשפעת הבית הלבן. הצדדים הודיעו אמש כי הגיעו ל"הסכם זמני בנושא השכר", והסכימו להאריך את החוזה הנוכחי עד ה-15 בינואר, חמישה ימים לפני כניסתו של נשיא ארה"ב החדש לתפקיד.

 

בהצהרה משותפת נמסר כי הצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן כדי לדון בכל הסוגיות הפתוחות האחרות. "החל מרגע זה, כל פעולות השביתה ייפסקו, והעבודה בנמלים על פי החוזה תחודש."

 

לפי הדיווחים, ההסכם החדש כולל תוספת של 62% בשכר חברי איגוד העובדים במהלך שש שנים. נושא האוטומציה עדיין לא הוסדר וצפוי להמשיך להוות נקודת מחלוקת במו"מ.

 

על הערכות, כ-50 אוניות מכולה עוגנות מחוץ לנמלים, והן צפויות להתחיל לפרוק בהמשך היום לפי סדר הגעתן. מומחים בענף ציינו כי "הפיגור והעומס בנמלים צפויים להימשך לפחות עד סוף החודש".

 

עוד דווח כי חלק מהחברות שהכריזו על "כוח עליון", לא סיפקו תוכניות מוגדרות עבור מטענים שבדרך, אך שמרו לעצמן את האפשרות להחליט על פריקת המטען בנמלים חלופיים.

 

למרות שהחוזה הנוכחי הוארך, עדיין קיימת אי-ודאות בשוק, במיוחד לאחר עונת השיא שלפני חג המולד. תאריך החוזה החדש מקל גם מבחינה פוליטית, שכן האתגרים יטופלו על ידי הנשיא החדש שייבחר.

 

מדיווחים עולה כי החברות שהושפעו ביותר מהשביתה הן Walmart עם 837.2 TEU בנמלי החוף המזרחי והחוף המפרץ, Kuehne + Nagel עם 323 TEU ומשך שהייה ממוצע של 16 ימים למכולה, כמו גם DHL Global Forwarding עם 293 TEU בנמלים, עם זמן שהייה ממוצע של 37 ימים.