המשבר בנמל יאנטיאן תורם לעיכובים ולקיבולת התקועה שגם כך פוקדים את התעשייה, ומביא לכך כי 5% מקיבולת הנפח העולמי נמצא כיום בהמתנה מחוץ לנמל זה או אחר ברחבי העולם.
המשבר גם דוחף את תעריפי ההובלה הימית גבוה יותר, כאשר תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי מזנקים ב-25% ליותר מ 9,000 $ / FEU, והמחירים מאסיה לאירופה והים התיכון מזנקים ליותר מ-11,000 $ / FEU.
תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב טיפסו ב-15% לשיא חדש של 6,341 $ / FEU. שיעור זה גבוה ב 245% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי אסיה - החוף המזרחי של ארה״ב עלו לשיא חדש של 9,317 $ / FEU, והם גבוהים ב-250% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.
נמל יאנטיאן - האחראי לכ-25% מהנפחים היוצאים מסין לארה״ב - פועל בקיבולת של 30% בלבד מזה שבועיים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. הדבר יצר תור של אניות שעלולות לחכות 16 יום לעגינה. מכיוון שהנמלים הסמוכים שקו וננשה אינם מסוגלים להתמודד עם כל המכולות העודפות, חלק מחברות הספנות מדלגות לא רק על יאנטיאן אלא גם על שקו כדי למנוע ימים עיכובים ממושכים.
לטענת חברת פרייטוס, עם עונת השיא בדרך, נראה שוב שהדברים ימשיכו להחמיר לפני שהם ישתפרו.