שותפויות שונות בין חברות ספנות ותעופה נאבקות אחת בשניה בכדי להשתלט על עד 80% מחברת התעופה האיטלקית החדשה ITA.
על פי הדיווחים, לופטהנזה, בשותפות עם חברת הספנות MSC, הגישו הצעות רכש, בשבוע שעבר על 20% ו-60% ממניות חברת ITA, בהתאמה, בכדי לחזק את מעמדן בשוק, במיוחד לאור ההשקעה של CMA CGM באייר פראנס-KLM, אשר כעת מחפשת גם להתרחב לאיטליה עם השקעה ב-ITA, יחד עם חברת ההשקעות האמריקאית Certares.
על פי הערכות שוויה של ITA Airways נאמד בין 1-2 מיליארד אירו. כיום היא מפעילה 54 מטוסים, מתוכם שמונה מסוג A330 widebody. נציין כי ממשלת איטליה תשמור על מניות של 20%.
על פי גופי התקשורת באיטליה, MSC מבקשת לרכוש את חברת התעופה כדי שהיא לא תצטרך עוד להסתמך על ספקים חיצוניים, בעוד שיו"ר ITA התבטא שהוא רואה יתרונות בהובלת מטענים. MSC, שלרשותה פעילות קרוזים באניות שייט מפוארות, אמרה לתקשורת שעסקת ITA תייעל את פעילותה הן בתחום הנוסעים והן במטען.
אם לופטהנזה ו-MSC יצליחו להשלים את העסקה, המשמעות היא שלחמש מתוך 10 קווי השילוח המובילים, כולל Maersk, CMA CGM, Evergreen ו-NYK, לכולם יש אינטרסים של חברות תעופה.