סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ירידה של 27% בהיקף הנפחים בסחר הטרנס אטלנטי

ירידה של 27% בהיקף הנפחים בסחר הטרנס אטלנטי

ניתוח של מדד פרייטוס מגלה כי למרות שהביקוש השתפר באוקטובר, תעריפי ההובלה נותרו נמוכים ב-43% בהשוואה לשנת 2019 מכיוון שביטולי ההפלגות לא היו משמעותיות מספיק כדי להעלות את התעריפים. תעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון טיפסו ב-1% ל-$1,551/
19.11.23 / 08:06
ירידה של 27% בהיקף הנפחים בסחר הטרנס אטלנטי
19.11.23
ירידה של 27% בהיקף הנפחים בסחר הטרנס אטלנטי

תעריפי ההובלה הימית מאסיה המשיכו לטפס מהשפל שלהם באוקטובר, כאשר חברות הספנות פועלות להפחתת הקיבולת כדי לתת מענה לביקוש בנפחים נמוכים יותר ברבעון הרביעי.

הדוח של פרייטוס מצטט את ההערכה של חברת האפאג-לויד לפיו תנועת הנפחים העולמית תרד ב-3% השנה ותטפס ב-4% בשנה הבאה, בעוד שהקיבולת תגדל ב-8% השנה וב-6-9% בשנה הבאה, מה שמרמז כי מצב עודף הקיבולת תימשך לפחות עד השנה הבאה, אך ככל הנראה מעבר לכך.

בנוסף, הגבלות נוספות במעבר בתעלת פנמה גורמים לעומסים ומשפיעים על חלק מהסחר של מוצרים מתכלים מצפון לדרום, אם כי אניות מכולות גדולות עד כה לא הושפעו מכך בצורה חזקה.

היקף הנפחים בסחר הטרנס-אטלנטי ירד ב-27% בשנה עד חודש בספטמבר. למרות שהביקוש השתפר באוקטובר, תעריפי ההובלה נותרו נמוכים ב-43% בהשוואה לשנת 2019 מכיוון שביטולי ההפלגות לא היו משמעותיות מספיק כדי להעלות את התעריפים.

 

על פי מדד פרייטוס תעריפי ההובלה הימית תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Weekly) עלו ב-6% ל-$1,711/FEU. תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Weekly) טיפסו ב-3% ל-$2,421/FEU. תעריפי ההובלה מאסיה לצפון אירופה עלו ב-11% ל-$1,381/FEU. תעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון טיפסו ב-1% ל-$1,551/FEU.