סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק מעריכה: השיבושים בים האדום יימשכו עד סוף 2024

מארסק מעריכה: השיבושים בים האדום יימשכו עד סוף 2024

החברה פרסמה תחזית רווח חדשה לשנת 2024 בפעם השלישית תוך שלושה חודשים, שכן תעריפי הובלה גבוהים יותר ממשיכים לתדלק את רווחי החברה. החברה צופה כי תגיע ל-EBDITA של 9 עד 11 מיליארד דולר השנה
06.08.24 / 12:47
מארסק מעריכה: השיבושים בים האדום יימשכו עד סוף 2024
06.08.24
מארסק מעריכה: השיבושים בים האדום יימשכו עד סוף 2024

השיבושים הגלובליים בשינוע הסחורות שנגרמו על ידי הסכסוך בים האדום יימשכו זמן רב מהצפוי ולא ייפתרו השנה. כך מעריכה חברת הספנות מארסק. ההתייחסות למצב נרשמו כאשר החברה פרסמה ביום חמישי האחרון את ההנחיות הפיננסיות שלה בפעם השלישית תוך שלושה חודשים, שכן תעריפי הובלה גבוהים יותר ממשיכים לתדלק את רווחי החברה. 

 

קבוצת הספנות הדנית מדווחת כעת על EBDITA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של 9 עד 11 מיליארד דולר לשנת 2024, לעומת תחזית קודמת של 7 עד 9 מיליארד דולר. 

 

מארסק כבר העלתה את תחזית הרווח פעמיים השנה - בחודש מאי וגם בחודש יוני, כשציינה שלעומס בים האדום יש השפעה גדולה מהצפוי בעבר על קווי האספקה ​​בעולם. השיבוש הזה ״צפוי כעת להימשך לפחות עד סוף 2024״, אמרה החברה ביום חמישי.

 

סוכנות בלומברג העריכה כי מספר אניות המכולה שעוברות בתעלת סואץ ירד בכ-77% לעומת שנה לפני, וזאת עקב התקפות החות׳ים שהפכו את נתיב המים המרכזי ללא בטוח. הקיבולת הנוספת של נפח שנדרש להפלגה סביב אפריקה העלה את תעריפי ההובלה בתזמון מצוין מבחינת ענף הספנות - בדיוק לאחר מגפת הקורונה, כאשר היצע האניות עלה על הביקוש.

 

מארסק ציינה בהודעתה מיום חמישי כי ״תנאי המסחר נותרים כפופים לתנודתיות גבוהה מהרגיל בהתחשב בחוסר הניבוי של מצב הים האדום וחוסר בהירות ההיצע והביקוש ברבעון הרביעי״. 

 

חברת הספנות גם עדכנה את התחזית השנתית שלה לסחר העולמי במכולות לשנת 2024, ואמרה כעת שהיא צופה צמיחה של 4% עד 6% בסחר זה. זאת בהשוואה להערכה קודמת שהייתה בין 2.5% עד 4.5%. תזרים המזומנים החופשי של מארסק ב-2024 יהיה לפחות 2 מיליארד דולר, בהשוואה למיליארד דולר לפחות שנראה בעבר.