סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מספנת קוסקו החלה בבניית האנייה החשמלית השנייה שלה

מספנת קוסקו החלה בבניית האנייה החשמלית השנייה שלה

אניית המכולות החשמלית נחשבת לפרויקט מפתח של קוסקו ומטרתה לתמוך בקמפיין של ספנות ירוקה ללא פליטות פחמן. האנייה החשמלית תנוע על ידי סוללות ניידות בגודל של מכולה, ושני מנועים בהספק של 900 קילוואט
24.05.23 / 08:31
מספנת קוסקו החלה בבניית האנייה החשמלית השנייה שלה
24.05.23
מספנת קוסקו החלה בבניית האנייה החשמלית השנייה שלה

המספנה הסינית Cosco Shipping Heavy Industry ביאנגג׳ואו החלה בבניית אניית המכולה  החשמלית השנייה שלה בנפח של 700 TEU.

 

אניית המכולות החשמלית נחשבת לפרויקט מפתח של COSCO SHIPPING Development ומטרתה לתמוך בקמפיין של ספנות ירוקה ללא פליטות פחמן.

 

האנייה החשמלית תנוע על ידי סוללות ניידות בגודל של מכולה, והיא תהיה באורך כולל של כ-120 מטר, רוחב של 23.6 מטר ושוקע של 5.5 מטר. לאנייה יהיו שני מנועי הנעה עיקריים בהספק של 900 קילוואט, מה שהופך אותה לאניית המכולות החשמלית הבולטת בעולם. האנייה מיועדת לנוע במסלול קבוע לאורך הנהר או החוף. בהשוואה לאוניות דלק קונבנציונליות בגודל זהה, היא יכולה להפחית את פליטת הפחמן בכ-32 טון בכל 24 שעות.

 

האנייה מצוידת גם במערכת פלטפורמת ״ספינה חכמה״ ומערכת מודעות למצב, אשר ישפרו משמעותית את רמת המודיעין והבטיחות של כלי השיט.