ללקוחות קבוצת וריטס אנו מבשרים כי משרד החקלאות השיק מערכת חדשה בשם מערכת "יעלה", מערכת דיגיטלית של משרד החקלאות.
המערכת מיועדת לייעול תהליכי העבודה של המשרד מול מקבלי השירות, חיסכון בזמן וניירת ושקיפות רבה.
בשלב ראשון המערכת תפתח בתחום היבוא של מוצרים צמחיים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת, כאשר בחודש הקרוב אנחנו נעבוד ב-3 המודולים הבאים:
- מסך האיתור
- רישום למערכת
- הגשת בקשה לרישיון.
בשלב השני יפתח גם המודול של הגשת בקשה לשחרור משלוחים מהנמל.
הקישור למערכת הוא: https://yeela.moag.gov.il/#/home.
יש להעתיק אותו לדפדפן כרום ולא להיכנס ישירות מקישור זה כדי שהמערכת לא תפתח בדפדפן אקספלורר שאינו תומך במערכת.
מסך האיתור
מסך האיתור מיועד לבדיקת אפשרות יבוא מוצר צמחי מסוים ממקור מסוים.
לצורך תהליך זה אין צורך בהרשמה למערכת.
ברירת המחדל של מסך האיתור היא שילובים המאושרים כבר במערכת ולכן במידה ויש שילוב שאינו מופיע, יש למחוק את סימון ה- V בתהליכי יבוא מוגדרים בלבד ולנסות שוב.
רישום למערכת
לצורך ביצוע פעולות במערכת, הגשת בקשות לרישיון ובהמשך בקשות לשחרור מהנמל, יש להירשם תחילה במערכת.
הרישום יעשה בשלבים, רישום כיבואן או מנהל מערכת ארגוני, רישום כסוכן מכס הפועל מטעם היבואן ועמילות המכס ולבסוף אישור של היבואן או מנהל המערכת הארגוני את הפועלים מטעמו.
יבואן או מנהל מערכת ארגוני הם אלו הנותנים אישור לעבוד מטעמם ולכן לאחר רישום במערכת יש להמתין לאישורם.
את היבואנים ומנהלי המערכת הארגוני אנו מאשרים במשרד החקלאות וזו תחילת השרשרת ולאחר מכן הם ממשיכים באישור הפועלים מטעמם.
תהליך הרישום הראשוני של כל המשתמשים (יבואן, מנהל מערכת אירגוני וסוכן מכס) הוא זהה ומפורט להלן:
- יש להתחבר למערכת (קיים סרטון הדרכה בנושא - איך אני מתחבר למערכת ? בקישור הבא: מערכת יעלה - התחברות - YouTube )
- לפתוח את התפריט למשתמש ע"י לחיצה על החץ הקטן משמאל.
- להיכנס לאזור של "פרטי משתמש".
- ללחוץ על לשונית "שיוכים".
- ללחוץ על "הוספת תפקיד".
- לבחור ב"ארגון/ חברה".
- להוסיף ב"שם שיוך" את השם של החברה שלך.
- לבחור ב"סוג תפקיד" את התפקיד שלך - "לקוח עסקי כללי" (= יבואן)"/ " מנהל מערכת אירגוני "/ "סוכן מכס".
- ללחוץ של "שמור" (על אייקון הדיסקט).
- במידה ואין לך עדיין תפקידים מאושרים במערכת, בשלב זה יהיה עליך להמתין לאישור ולא תוכל עדיין ליצור בקשות.
בנוסף, מצורף ההסבר גם על בקשה לאישור לעבוד מטעם הארגון או היבואן:
כסוכן מכס, אתה עובד בשם יבואנים רבים ומגיש עבורם בקשות לרישיון ולשחרור משלוחים.
כדי שתוכל לעשות זאת בעבור כל אחד מהיבואנים, עליך לבקש תחילה אישור להשתייך לארגון היבואן.
לאחר שתקבל אישור, תוכל לעבוד בשם היבואן במערכת יעלה.
את האישור ניתן לבקש ישירות במערכת יעלה כאשר קודם נרשמת בעצמך למערכת כסוכן מכס.
אלה השלבים אותם צריך לבצע:
- יש להתחבר למערכת
- לפתוח את התפריט למשתמש ע"י לחיצה על החץ הקטן משמאל
- להיכנס לאזור של "פרטי משתמש"
- ללחוץ על לשונית "שיוכים"
- ללחוץ על "הוספת תפקיד"
- לבחור ב"ארגון/ חברה"
- להוסיף ב"שם שיוך" את השם של החברה מטעמה אתה עובד (כלומר את היבואן איתו אתה עובד). במידה ואתה עובד עם כמה יבואנים צריך לבקש מכל אחד מהם אישור בנפרד, כלומר להקים כמה בקשות כאלה.
- לבחור ב"סוג תפקיד" את התפקיד שלך - "סוכן מכס"
- ללחוץ של "שמור" (על אייקון הדיסקט)
- במידה ואין לך עדיין תפקידים מאושרים במערכת, בשלב זה יהיה עליך להמתין לאישור ולא תוכל עדיין ליצור בקשות.
הגשת בקשה לרישיון יבוא
מערכת יעלה היא מערכת חדשה ולכן יש להגיש בקשות חדשות לרישיונות היבוא, גם אם קיים ברשותך רישיון בתוקף למוצר המבוקש.
מכיוון שתהליך זה כרוך בתשלום אגרה על טיפול בבקשה, שכבר שולמה בעבר, ניתן לפנות להנהלת חשבונות של השירותים להגנת הצומח ולביקורת, לקבלת החזר, בקישור הבא:
https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=refund_hasava@mof.gov.il
ההחזר יחושב באופן יחסי לזמן שהרישיון עדיין בתוקף, בשנים שלמות.
בזמן הגשת הבקשה להחזר, יש לצרף את הרישיון הקיים.
לצורך מידע נוסף הוכנו מספר מדריכים ב- YouTube בקישור הבא:
https://www.youtube.com/channel/UCJECXu9l-oQeUSxH_jHCfTg
בחודשיים הקרובים אנחנו נקיים הדרכות בזום ובשטח.
לשאלות ניתן לפנות למוקד השירות של המשרד 6016*.