סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל הדרום: נחנך מסוף רכבת שיאפשר שינוע מטענים

נמל הדרום: נחנך מסוף רכבת שיאפשר שינוע מטענים

רכבת ישראל וחברת HCT חנכו השבוע את מסוף המטענים החדש בנמל הדרום באשדוד, שיאפשר את שיפור והגדלת היקף שינוע המטענים ברכבת, וכן יסייע בפתיחת צוואר הבקבוק הלוגיסטי. בשלב הראשוני יופעלו כ-3 רכבות מטען ביממה שמסוגלות להוביל כ-100 TEU כל אחת
05.09.24 / 08:47
נמל הדרום: נחנך מסוף רכבת שיאפשר שינוע מטענים
05.09.24
נמל הדרום: נחנך מסוף רכבת שיאפשר שינוע מטענים

השבוע חנכו רכבת ישראל וחברת HCT את מסוף המטענים החדש בנמל הדרום באשדוד, שיאפשר את שיפור והגדלת היקף שינוע המטענים ברכבת, וכן יסייע בפתיחת צוואר הבקבוק הלוגיסטי שמייצרת הובלה באמצעות משאיות. המיזם של רכבת ישראל כלל עבודות נרחבות ליצירת חיבור של נמל הדרום לרשת הרכבות הארצית, על מנת לאפשר שינוע סחורות ברכבת הישר מהנמל. המסילה החדשה, שאורכה 2.2 ק״מ מתחת לפני השטח, כוללת גם שני חדרי סלולר לטובת מערכת הקשר הרכבתית GSM-R, מעבר הולכי רגל ואופניים מעל תוואי המסילה, ופיתוח נופי סביב המסילה והתשתיות השונות. 

 

מסילת הברזל החדשה אל נמל הדרום והמסוף החדש הינם חלק מתכנית אסטרטגית רחבה של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור של נמלי ים, מפעלי תעשייה ומחצבות לרשת המסילות הארצית, שתוביל לשדרוג מערך הובלת המטענים באמצעות רכבות בישראל. לשדרוג זה יתרונות לאומיים רבים; הורדת הגודש בכבישים ושיפור הבטיחות של כלל משתמשי הדרך, תרומה לאיכות הסביבה באמצעות הורדת מספר רב של משאיות מזהמות מהכבישים, וכן הורדת מחירים לצרכן, שכן שינוע סחורות באמצעות רכבות הוא יעיל ומשתלם הרבה יותר. רכבת מטען אחת מחליפה כ-60 משאיות כבדות.

 

במהלך החודש הקרוב, תפעיל רכבת ישראל שלוחה רכבתית חדשה נוספת למפעל 'חיפה נגב טכנולוגיות' שנמצא במישור רותם בדרום הארץ, ובתחילת שנת 2025 תחל בהפעלת שתי שלוחות רכבתיות חדשות נוספות: נמל המפרץ ונמל מספנות ישראל במפרץ חיפה. 

 

 

לאה בוג׳ץ גינוסר, מנכ״לית חברת MSC ישראל: ״חברת MSC מברכת על ההתפתחות החשובה אשר תסייע בשינוע מהיר יותר של המטענים בין נמל הדרום לכל מסופי הרכבת האחרים ולנמל חיפה, זאת תוך הפחתת העומס על הכבישים. כאשר כל הגורמים חוברים יחד לשיפור שרשרת האספקה , נמל הדרום , רכבת ישראל, חברות  הספנות והמסופים העורפיים , הגענו לרגע חשוב ומרגש זה של פתיחת פעילות הרכבת״ 

 

אבי ויינשטיין, מנהל התפעול של נמל הדרום HTC: ״התחלנו את הרצת פעילות רציף הרכבת, כחלק מכלל השירותים אותם אנו מעמידים לרשות לקוחותינו. בשלב זה הפעילות עדיין בשלבי ההרצה ואנו עובדים בשת"פ עם רכבת ישראל והלקוחות על-מנת להתקדם ולהגיע לרמת שירות גבוהה״. 

 

יו״ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו״ד משה שמעוני: ״החיבור המסילתי לנמל הדרום מהווה את הסנונית הראשה בתכנית רחבת היקף להגדלת וייעול מערך שינוע הסחורות ברכבת במדינת ישראל. רכבת ישראל שמה לעצמה למטרה לשפר את מרקם החיים במדינה, הן בהיבט השירות לנוסע באמצעות השקעה נרחבת במיזמי פיתוח של מסילות חדשות, והן בהיבט של שדרוג תנועת רכבות המטען שהשפעתו תורגש לאורך זמן בכל תחומי החיים״. 

 

שיקו זנה, מנכ״ל רכבת ישראל: ״אנחנו בעיצומה של מהפכת תובלה שתשלב את נמלי הים עם רשת המסילות המתרחבת. בתחילת השנה הבאה צפויים להיפתח שני נמלי ים חדשים, אשר יחוברו גם הם לרשת המסילות. בכך נרשת את כל נמלי הים התיכון שישולבו ברשת המסילות המתרחבת, לצד המשך פיתוח והקמה של מסופי מטענים חדשים ושלוחות פרטיות. כל זאת למען עתיד תחבורתי וכלכלי טוב יותר, שיחזק את החוסן הלאומי והכלכלי, ויאפשר הורדת אלפי משאיות מהכבישים, הפחתת הגודש בכבישים, ושיפור בטיחות הנסיעה של כל משתמשי הדרך״.