סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סקטור ההובלה באוויר: השלכות עקב תקלת המחשב

סקטור ההובלה באוויר: השלכות עקב תקלת המחשב

במהלך יום שישי זרמו דיווחים על שיבושים משמעותיים במספר רב של נמלים, שדות תעופה, מערכות תחבורה ומערכות מכס ברחבי העולם. מספר ספקים בסקטור ההובלה האווירית אמרו שהם הושפעו ״קשות״ מהתקלה
22.07.24 / 07:56
סקטור ההובלה באוויר: השלכות עקב תקלת המחשב
22.07.24
סקטור ההובלה באוויר: השלכות עקב תקלת המחשב

ביום שישי האחרון נגרמה תקלה ב-8.5 מיליון מכשירים הפועלים על מערכות של חברת מיקרוסופט. התקלה נגרמה עקב עדכון סייבר לקוי של חברת CrowdStrike שגרם להשבתה מוחלטת של מחשבים ומערכות. במקומות רבים בעולם כינו את האירוע ״באג 2024״ על שם ״באג אלפיים״ שעורר חששות בקרב סקטורים רבים במהלך שנת 1999 והחשש כי מערכות המחשב יקרסו עם המעבר לשנת 2000. 

 

במהלך יום שישי זרמו דיווחים על שיבושים משמעותיים במספר רב של נמלים, שדות תעופה, מערכות תחבורה ומערכות מכס ברחבי העולם. מספר ספקים בסקטור ההובלה האווירית אמרו שהם הושפעו ״קשות״ מהנושא. חברת AF-KLM Cargo אמרה שההשפעה הייתה משמעותית. דובר החברה דיווח כי ״ההשפעה על הפעילות שלנו היא חמורה, הן בשדות התעופה שארל דה גול והן באמסטרדם. תהליכי מגירה פעילים. הרבה מערכות מושבתות, אפילו מחשבים ניידים של צוות לא עובדים. אנו נוקטים בצעדים מקלים כדי להתמודד עם המצב הנוכחי וההשפעות העתידיות הנובעות מכך. משמעות הדבר היא עיכובים ואפילו ביטולים. זו בעיה עולמית הקשורה ל-Windows, ואין לנו מושג כמה זמן ייקח לפתור אותה. האמצעים בהם אנו נוקטים מתמקדים כיצד לטפל במשלוחים הדחופים ביותר וכיצד לנהל את העומס שיתפתח״. 

 

גם לופטהנזה קרגו ציינה כי מדובר ב״מצב דינמי מאוד. עקב תקלת IT, יש כיום שיבושים בתעבורה האווירית העולמית. לופטהנזה קרגו היא אחת מחברות התעופה הרבות שנפגעו. השיבושים הטכניים נפתרו ברובם והפעילות במוקדים שלנו חוזרת לשגרה. גם רבים משותפי המערכת העולמיים של לופטהנזה קרגו עמדו בפני שיבושים משמעותיים. כתוצאה מכך, עדיין ייתכנו עיכובים בודדים או הזמנות מחדש בהובלת המשלוחים. תהליכי הטיפול במרכזי לופטהנזה קרגו בפרנקפורט ובמינכן הושפעו מאוד. אנו עוקבים ודנים כל הזמן במצב הדינמי עם שותפי המערכת שלנו במטרה להמשיך ולהציע ללקוחותינו פתרונות יציבים להובלת המטענים שלהם״. 

 

אמריקן איירליינס קרגו, אחת משלוש חברות התעופה הגדולות בארה״ב שנפגעו, אמרה בהצהרה כי ״בעיה טכנית השפיעה על מספר חברות תעופה, כולל אמריקאיות. החל מהשעה 5:00 שעון החוף המזרחי, הצלחנו לשקם את הפעילות שלנו בבטחה״.

 

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי אמר שהוא חידש את פעילותו הרגילה, אך הנוסעים ציינו ברשתות החברתיות שיש עיכובים.

 

גם חלק מהנמלים הושפעו. מארסק אמרה בהצהרה: ״אנו יכולים לאשר שגם מארסק הושפעה מהפסקת ה-IT העולמית. הבעיות השפיעו לזמן קצר על חלק מהטרמינלים המופעלים שלנו, אך כולם חזרו לפעול תוך מספר שעות״.

 

גם בישראל חברת נמל אשדוד עדכנה כי היא הושפעה מהתקלה וכי הפעילות בנמל הושבתה למשך מספר שעות.