הדיווח השבועי של פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי ההובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי ההובלה האווירית ירדו ב-60% לעומת השיא שלהם בחודש אפריל האחרון.
הגידול בביקוש להובלה ימית עשוי לעורר אופטימיות בקרב בחברות הספנות, שכן רק 6% מהקיבולת עד חודש יולי בוטלה – הרבה פחות מהציפיות הקודמות. מספר נמוך יותר שדל ביטולי הפלגות עשוי להעיד על כך כי חברות ספנות יבחרו להודיע על ביטולים במהלך הרבעון במקום לעשות זאת מראש, וינסו להימנע מחוסר התאמה בין היצע וביקוש שהובילו לעליית התעריפים בחודש יוני כאמור.
תעריפי ההובלה בין סין לארה״ב (חוף מערבי) טיפסו ב-6% מאז שבוע שעבר ועמדו על 2,607 דולר ל-FEU. זהו נתון שגבוה ב-89% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
התעריפים בהובלה ימית בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-3% מאז השבוע שעבר, והגיעו ל-3,267 דולר ל-FEU, גבוה בכ-28% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
וכאמור, בעוד שיעורי ההובלה הימית טיפסו - כמעט 60% מאז סוף מאי נתיב הסחר הפופולרי סין – החוף המערבי של ארה״ב, תעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב ירדו ב-60% משיאם אמצע אפריל. מסתמן כי מצוקת הקיבולת וביקושי השיא ל-PPE ששלחו את תעריפי ההובלה באוויר לזינוק של למעלה מ-400%, המשיכו להראות סימני שפיות והמחירים מתחילים לרדת לקרקע. הדבר עשוי לגרום לביקושים חדשים מצד משלחים שתעריפי ההובלה הגבוהים הרחיקו אותם מאופציית ההובלה באוויר.