סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צים: הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון הראשון

צים: הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון הראשון

זאת לעומת רווח נקי בסך 1.71 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על הכנסות בסך 1.4 מיליארד דולר - ירידה של 63% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: הדוחות משקפים את הירידה המשמעותית בדמי ההובלה והחולשה בביקושים
24.05.23 / 08:37
צים: הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון הראשון
24.05.23
צים: הפסד של 58 מיליון דולר ברבעון הראשון

צים, חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2023. ההפסד הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-58 מיליון דולר זאת לעומת רווח נקי בסך 1.71 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון הסתכם ב-373 מיליון דולר, ירידה של 85% מהתקופה המקבילה אשתקד.

 

ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון הראשון הסתכם ב-14 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 2.24 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההתאמות בין הרווח התפעולי (EBIT) לבין ה-EBIT המתואם ברבעון הראשון היו זניחות. מחזור ההכנסות ברבעון הראשון הסתכם ב-1.47 מיליארד דולר - ירידה של 63% מהתקופה המקבילה אשתקד שעמדו על 3.72 מיליארד דולר. צים הובילה 769 אלף מכולות (TEU) ברבעון הראשון, ירידה של 10% מהתקופה המקבילה אשתקד אז הובילה 859 אלף TEU. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הראשון עמד על 1,390 דולר, ירידה של 64% מהתקופה המקבילה אשתקד שעמד על 3,848 דולר.  

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״לאחר שנת שיא במונחי EBITDA ו-EBIT מתואמים, תוצאות הרבעון הראשון של צים שיקפו את הירידה המשמעותית בדמי ההובלה והחולשה בביקושים, בעיקר בסחר מאסיה לצפון אמריקה, שהחלו בשנה שעברה. הצפי לטווח הקצר בספנות המכולות אמנם נותר מאתגר, אולם הצעדים היזומים בהם נקטנו בתקופת הגאות בשוק מציבים אותנו בעמדה משופרת להתמודד עם אתגרים אלו, ואנו מאמינים כי האסטרטגיה המבדלת שלנו תביא, בסופו של דבר, ערך בר-קיימא לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך״.

 

מר גליקמן הוסיף: ״במטרה לחזק את העמידות התפעולית והמסחרית של צים, התאמנו את אסטרטגיית ניהול הצי ושיפרנו את מבנה העלויות שלנו עם כניסת אוניות חדשות וחסכוניות בדלק שישדרגו את פרופיל הצי שלנו, ובו בזמן יקדמו את מטרות ה-ESG של החברה. הצי המחודש שלנו כולל עשר אוניות מונעות בגז טבעי (LNG) בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות TEU, המותאמות במיוחד לשירות הליבה שלנו בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב, ועוד 36 אוניות רב תכליתיות קטנות יותר, שיאפשרו לנו להפעיל צי המותאם היטב לנתיבי הסחר ומערך השירותים שלנו, מתוכן 18 מונעות גם כן בגז טבעי. בה בעת, המאזן החזק שלנו והנזילות המשמעותית, נותנים לנו בטחון כי נוסיף לפעול מעמדת כוח גם לנוכח מגמות השוק הנוכחיות״.

 

מר גליקמן סיכם: ״אנו ממשיכים לצפות ל-EBIT חיובי ב-2023 למרות מגמות מקרו-כלכליות וענפיות שליליות. הציפייה שלנו היא לשיפור בביקושים עם חידוש ההצטיידות במלאים אשר יחלו במחצית השניה של השנה ויביאו לשיפור במחירי ההובלה״.