מדד פרייטוס (freightos) העוקב אחר תעריפי ההובלה הימית מדווח כי לאחרונה כי חברות הספנות חשבו פעמיים על העלאת תעריפים בסחר הטרנס-פסיפי אשר התייצבו מאז שהרגולטורים הסיניים התערבו בנושא בחודש ספטמבר האחרון. הירידות בתעריפי ההובלה בשבוע שעבר מיוחסות לתחילת השנה החדשה, אם כי שיעורי ההובלה בכיוון חזרה (לאסיה) קפצו ב-36%.
אולם הביקוש ממשיך להיות חזק והמחסור במכולות המשיכו לדחוף מעלה את תעריפי ההובלה מאסיה לצפון אירופה ולים התיכון, כאשר השיעורים עלו בכ-30% השבוע בשני נתיבי הסחר. המחירים עומדים כעת על פי שלושה מאז תעריפי סוף אוקטובר והם ברמה של 7,000 דולר ל-FEU, מה שהוביל את המשלחים לפנות לרגולטורים באיחוד האירופי לטובת סיוע בנושא.
תעריפי ההובלה בסחר בין סין והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-7% ל-3,890 דולר ל-FEU. שיעור זה גבוה ב -176% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בסחר בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב צנחו ב-8% ל -4,966 דולר ל-FEU, והם גבוהים ב-87% מהתעריפים בשנה שעברה.