תעריפי ההובלה הימית בפסיפי ירדו מעט השבוע, אך נותרו הרבה מעל רמות 2019, מכיוון שהביקוש נותר גבוה גם הוא, והעומס בנמל, למרות שיפור, ממשיך ליצור לחץ על הקיבולת הפנויה.
תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה הם פי 7 מהרמה לפני שלוש שנים, מכיוון שהעומס גובר על ירידה בביקוש. שביתה מתוכננת בת שמונה ימים בנמל פליקסטאו האנגלי החל מהשבוע הבא תגרום ככל הנראה להחמרת העומס והעיכובים עבור הלוגיסטיקה בבריטניה, ותפעיל לחץ נוסף על נמלים אירופיים חלופיים.
תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-3% ל-$5,738/FEU. שיעור זה נמוך ב-69% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-2% ל-$9,150/FEU, והם נמוכים ב-54% מהתעריפים בשבוע שעבר אשתקד.
על פי דוח פרייטוס, העומס בחלק מנמלי ארה״ב משתפר - כאשר ספינות ממתינות כעת בתור חד-ספרתי ליד נמל לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳, והתור מתקצר בסוואנה. אבל, יחד עם הביקוש שעדיין חזק, הגודש עדיין משמעותי מספיק כדי לשמור על תעריפים גבוהים למדי בהשוואה לרמות טיפוסיות.
כמו כן, מפברואר עד אפריל, ירידות בנפחים דחפו את התעריפים בין אסיה לצפון אירופה ב-28% - משיא שיא של יותר מ-15,000$/FEU לכ-10,500$. אבל מאז, עומס חמור תרם למחירים גבוהים שירדו רק בכ-5%, והם יותר מפי 7 מהתעריף לפני שלוש שנים.
מדו״ח פרייטוס עולה כי נמלים אירופיים מתמודדים עם אתגרים נוספים שעלולים להחמיר את הגודש, כולל מפלסי מים נמוכים בריין משבשים את שירות הדוברות והפרעות עבודה מרובות.