סמן V וריטס והמשלוח בדרך

תעריפי ההובלה הימית במגמת נסיקה

תעריפי ההובלה הימית במגמת נסיקה

תעריפי ההובלה הימית, מחסור במכולות ריקות ועומס בנמלים - כל הבעיות שאפיינו את שרשרת האספקה העולמית במהלך מגפת הקורונה חוזרות כעת לקראת עונת השיא של מגזר הספנות. תעריף ה״ספוט״ מסין לחוף המזרחי של ארה״ב היה 6,061 דולר - תעריף שעמד על 2,772 דולר ב-1 במאי
02.06.24 / 16:19
תעריפי ההובלה הימית במגמת נסיקה
02.06.24
תעריפי ההובלה הימית במגמת נסיקה

תעריפי ההובלה הימית, מחסור במכולות ריקות ועומס בנמלים - כל הבעיות שאפיינו את שרשרת האספקה ​​העולמית על מגפת הקורונה חוזרת בדיוק לקראת עונת השיא של מגזר הספנות. 

 

״יש קוקטייל של אי ודאות ושיבוש בכל שרשראות האספקה ​​של העולמיות של הובלה ימית״, אמר פיטר אנד, אנליסט ראשי בפלטפורמת התמחור Xeneta. ״זוהי המהירות והעוצמה של זינוק השיעור האחרון שהפתיע את השוק״, הוא הוסיף. 

 

ביום שישי, תעריף ה״ספוט״ לשליחת מכולת 40 רגל מסין לצפון אירופה היה 4,615 דולר, כמעט פי 3.5 גבוה יותר מאשר ב-1 במאי, אך מתחת לשיא כל הזמנים שנרשם בבינואר 2022 ועמד על 14,407 דולר, אמר סאנדאנד. תעריף זה אינו כולל תעריפים של 10,000 דולר "שירות יהלומים" עבור משלוחים בעדיפות.

 

תעריף ה״ספוט״ בין סין לחוף המזרחי של ארה״ב היה 6,061 דולר ביום שישי. תעריף זה עמד על 2,772 דולר ב-1 במאי והגיע לשיא של 11,900 דולר בינואר 2022, אמר סאנד.

 

מצוקותיה של תעשיית הספנות בשינוע מכולות החלו בחודש דצמבר, כאשר חברות ספנות כמו מארסק, האפאג-לויד וקווי ספנות אחרות הסיטו אניות מכולה מהים האדום ותעלת סואץ כדי מהתקפות מזל״טים וטילי חות׳ים מתימן.

 

אניות שהפליגו בנתיבי סין לאירופה וסין לחוף המזרחי של ארה״ב מפליגות במקום זאת מסביב לאפריקה, מה שגורם לשיבושים ועלויות גבוהות יותר על פניי שרשראות אספקה ​​מהמסתמכות על מגזר הספנות לשנע כ-80% מנפח החר הבינלאומי.

 

מומחי אמרו כי תעריפי הספוט ימשיכו לעלות ככל שקמעונאים כמו Walmart ו-Target יצטיידו לקראת החזרה לבית הספר, חג ההודיה וחג המולד, וכאשר יצרנים ויבואנים ממהרים להכניס סחורות לתמחור מהעלאות מכסים אפשריות.

 

"בטווח הקרוב נראה משבר משמעותי בדמות תעריפים גבוהים מאוד ועיכובים נוספים", אמר יהודה לוין, ראש מחלקת המחקר של Freightos.

 

עומס בנמלים בסין ובמדינות אחרות באסיה לוחץ על שוק שילוח מכולות מתוח, אז סוער ממחסור בשטח כלי שיט וציוד, כך אמר ספקית האנליטיקה Linerlytica בדו״ח האחרון.

 

סינגפור, נמל המכולות השני העמוס בעולם, חווה עיכובים חמורים. כמה אניות מדלגות על פקידותיהן בנמל זה, ומשפרות את לוחות הזמנים בנמלים במורד הזרם, אמרה Linerlytica.

 

מכולות ריקות נערמות גם בסרי לנקה ובאיחוד האמיר הערביות, בעוד שסין וסינגפור מדווחות על מחסור, אמר קוראי קוס, סמנכ"ל התעשייה ב-Everstream Analytics. ״אנחנו מפליגים אמרו לתוך הסערה״, קוס.