סמן V וריטס והמשלוח בדרך

תעריפי ההובלה הימית שוברים שיאים

תעריפי ההובלה הימית שוברים שיאים

תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב מתקרבים ל-6,000/FEU דולר וחצו את ה-7,500/FEU דולר לחוף המזרחי, כאשר התעריפים עבור כל נתיב גבוהים בכ-1,000 דולר מהשיאים שלהם מוקדם יותר השנה
16.06.24 / 09:24
תעריפי ההובלה הימית שוברים שיאים
16.06.24
תעריפי ההובלה הימית שוברים שיאים

עונת שיא מוקדמת וצפיפות בנמלים עקב עיקוף ים סוף בנמלים כמו ברצלונה וסינגפור - המשמשים יותר ויותר לטעון ומובילים לביטולי הפלגות ועיכובים כמו בנמל שנגחאי - דוחפים את תעריפי ההובלה בטרנס-פסיפי להמשיך לשיא שלהם ברבעון הראשון של השנה. תעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון ולצפון אירופה גם הם מעל השיאים של 2024. 

 

תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב מתקרבים ל-6,000$/FEU וחצו את ה-7,500$/FEU לחוף המזרחי, כאשר התעריפים על כל נתיב גבוהים בכ-1,000$ מהשיאים שלהם מוקדם יותר השנה. 

 

תעריפי ההובלה מאסיה לים התיכון חזרו לשיא שלהם ברבעון הראשון של כ-7,000$/FEU, כשהמחירים לצפון אירופה נמצאים ב-500$ מעל לרף שלהם בינואר האחרון - ועומדים על יותר מ-$6,000/FEU. עליות תוספת עלות נוספת הן לאיר והן לאזור האוקיינוס ​​השקט, כאשר חברות הספנות מכריזות על תוספת של עונת השיא עד ל-2,000 $/FEU לאמצע יוני ותחילת יולי.

 

בעוד ביקוש גבוה ותעריפי ספוט דוחפים חלק מחברות הספנות להיכנס מחדש או להוסיף שירותים לטרנס-פסיפיק, שירותים אחרים מבטלים כדי להקצות מחדש קיבולת לנתיבי ים סוף.

 

האנליסט של חברת פרייטוס מדווח כי העומס בנמל סינגפור נחלש מעט, אם כי העיכובים גברו במלזיה הסמוכה. בנמל ברצלונה מגדילים את שעות העבודה כדי לנסות לצמצם את העומס. עוד הוא מדווח כי נמלים בצפון אירופה (מלבד ברצלונה) ובצפון אמריקה לא מדווחים עדיין על עומס השפעה.