תעריפי ההובלה הימית המשיכו לרדת השבוע, אך עומס מתמשך עשוי להאט את הירידה בחלק מהנתיבים העיקריים. ככל שהנפחים ירדו ונרשמה הקלה בעומס בחוף המערבי של ארה״ב, התעריפים ירדו ב-84% מאז אפריל והם גבוהים ב-82% מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2019.
לשם השוואה, מעבר הנפחים - והעומס - מהחוף המערבי לנמלי החוף המזרחי עשויים לתרום לירידה האיטית יותר: 67% מאז אפריל ועדיין גבוה ב-111% מאשר ב-2019.
כמו כן, העומס בנמלי אירופה שמר על תעריפי ההובלה הימית בין אסיה - אירופה גבוהים פי 4.5 מאשר בשנת 2019, וזאת למרות ירידה של 64% מתחילת השנה.
גודש ואולי ביקוש גמיש יותר מנעו מהתעריפים הטרנס-אטלנטיים לצנוח. המחירים הטרנס-אטלנטיים - בדרך כלל בדומה לתעריפי סין - החוף המערבי - יקרים כיום ביותר מ-4,000 דולר, וגבוהים ב-1,000-2,000 דולר מתעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי או לאירופה.
תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-9% ל-$2,492/FEU. שיעור זה נמוך ב-86% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-5% ל-5,719$/FEU, והם נמוכים ב-72% מהתעריפים בשבוע שעבר בשנה שעברה.