סמן V וריטס והמשלוח בדרך

האוצר: נחתם הצו הקובע מס קנייה של 45% על רכבים חשמליים

האוצר: נחתם הצו הקובע מס קנייה של 45% על רכבים חשמליים

מס הקנייה על רכבים חשמליים בשנת 2025 יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל; תצומצם הטבת המס במסגרת ״מיסוי ירוק״ לרכבים שאינם חשמליים. שר האוצר סמוטריץ׳: ״תפוצה של רכבים אלה המצמצמת את התלות של ישראל והעולם כולו בנפט״
05.01.25 / 10:05
האוצר: נחתם הצו הקובע מס קנייה של 45% על רכבים חשמליים
05.01.25
האוצר: נחתם הצו הקובע מס קנייה של 45% על רכבים חשמליים

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ חתם אתמול על הצו הקובע כי מס הקנייה על רכבים חשמליים לשנת 2025 יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35,000 שקל. בשנת 2024, מס הקנייה על רכבים חשמליים עמד על שיעור של 35% עם תקרת הטבה של 50,000 שקל ובהתאם לחוק הטבה זו הייתה אמורה להתבטל בשנת 2025, כך שיחול על רכבים חשמליים מס קנייה של 83% עם הפחתה שקלית במסגרת הטבת ״מיסוי ירוק״. צו זה מונע את ביטול ההטבה, וממשיך את מתווה המס המופחת לרכבים חשמליים.

 

לצד זאת נקבע בצו כי החל מיום 1.1.2025 תצומצם הטבת המס שניתנת לרכבים שאינם חשמליים בהתאם לדרגת זיהום האוויר שלהם (הטבת ״מיסוי ירוק״), באמצעות הפחתה שקלית אחידה בדרגות זיהום 1 עד 14 ותוספת מס בדרגה 15. כמו כן, נקבע בצו כי בשנת 2025 בלבד תחול הפחתה נוספת של הטבת מיסוי ירוק ב-750 שקל, כלומר הפחתה במס הקניה תקטן ב-750 שקל ואילו תוספת מס תגדל ב-750 שקל. 

  

מאז שנת 2009, מונהג בישראל מס קניה על רכבים בשיעור של 83%, עם הפחתות שקליות בהתאם לדרגת זיהום האוויר של הרכב (הטבת ״מיסוי ירוק״) ורמת האבזור הבטיחותי שלו. במסגרת הטבת מיסוי ירוק, מחולקים רכבים ל-15 דרגות בהתאם לרמת הזיהום שהם פולטים (1 – הכי פחות מזהם, 15 – הכי מזהם), כאשר הפחתת המס גדלה ככל שהרכב פחות מזהם.

 

במסגרת הצו הנוכחי מופחתת הטבת המס לכל סוגי הרכבים בדרגות זיהום 1 עד 14 באופן זהה, כך שהפער האבסולוטי במחיר בין רכבים שונים יישאר דומה. על מנת ליצור תמריץ לקניית רכבים פחות מזהמים גם בתוך קבוצת הרכבים המזהמים ביותר, נקבע כי תפוצל קבוצה 15 לשלוש רמות מיסוי שונות. מכיוון שכיום על רכבים בדרגת זיהום אוויר 15 לא חלה כל הפחתת מס, נקבע כי מס הקנייה על רכבים אלו יגדל בתוספת שקלית קבועה.

 

עם זאת, על מנת להמשיך ולעודד ייבוא של רכבים חשמליים, נקבע כי יוחרגו רכבים חשמליים מהמתווה כך שהפחתת המס עבורם במסגרת מיסוי תכנית "מיסוי ירוק" תישאר ללא שינוי עד סוף שנת 2027. החרגה זו תאפשר לרוכשי רכבים חשמליים להמשיך ליהנות מהטבת מס גם בשנים 2026 ו-2027 וגם בשנת 2025 היא תשפיע על חישוב תקרת ההטבה באופן שיעודד יבוא של רכבים אלה.

 

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: ״מהפכת הרכבים החשמליים היא אירוע מכונן וחשוב. אני רואה חשיבות גדולה בשמירה על מגמת העלייה בתפוצה של רכבים אלה המצמצמת את התלות של ישראל והעולם כולו בנפט. המשך מתווה הפחתת המס יסייע בכך, וזהו צעד חשוב עבור אזרחי ישראל״.