סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברת DSV תרכוש את DB Schenker

חברת DSV תרכוש את DB Schenker

דויטשה באן הודיעה ביום שישי האחרון כי היא ו-DSV הסכימו על עסקה לרכישת DB Schenker תמורת 14.8 מיליארד יורו, זאת בכפוף לאישור מועצת המנהלים של DB. חברת DSV תשמור על משרות בגרמניה למשך שנתיים, ככל הנראה עד 2027
15.09.24 / 17:22
חברת DSV תרכוש את DB Schenker
15.09.24
חברת DSV תרכוש את DB Schenker

דויטשה באן הודיעה ביום שישי האחרון כי היא ו-DSV הסכימו על עסקה לרכישת DB Schenker - בכפוף לאישור מועצת המנהלים של DB.

 

דירקטוריון DB חתם על עסקה שתעניק ל-DB Schenker שווי ארגוני של 14.3 מיליארד יורו, אשר, עם ריבית לפני הסגירה, יעמוד על שווי כולל של 14.8 מיליארד יורו. כל הכנסות המכירה יועברו ל-DB, מה שיעזור לה לקצץ את חובה. DSV גם התחייבה להשקיע מיליארד יורו במשך שלוש עד חמש שנים. הפונקציות המרכזיות של שנקר יישמרו, כולל האתר שלה באסן.

 

״בסך הכל, הקונה רוצה להציע יותר משרות בגרמניה בעתיד ממה שזמינות בשני הארגונים הקיימים כיום״, ציינה DB בהצהרה.

 

ההסכם עדיין דורש אישור סופי של מועצת הפיקוח של DB והממשלה הפדרלית; לאחר שהוסכם, יחד עם אישורים רגולטוריים אחרים, העסקה תיסגר בשנה הבאה. לאחר סגירתו, DSV תשמור על משרות בגרמניה למשך שנתיים, ככל הנראה עד 2027.

 

החברה שמתחרה בהצעה של החברה הדנית, CVC Partners, עדיין נלחמת ומקווה כי נציגי העובדים במועצת המנהלים יוכלו להצביע נגד הצעת DSV. עם זאת, מתוך 23 הצבעות, רק 10 יהיו מנציגי הצוות. 10 נוספים הם נציגי בעלי המניות, ושלושה הם מממשלת גרמניה.

 

יוכן ת׳ווס, מנכ״ל DB Schenker, אמר: ״אנו מצפים בקוצר רוח לסיכויים העתידיים של החברה המשולבת. המטרה שלנו היא לשנות את התעשייה יחד עם DSV ולבנות מובילת שוק גלובלית אמיתית עם שורשים אירופיים משותפים - לטובת העובדים שלנו והלקוחות שלנו״.

 

ינס לונד, מנכ״ל DSV, אמר שלחברה יש ״תוכנית ברורה״. ״יד ביד ותחת קורת גג אחת, עובדי DSV ושנקר ישלבו את החוזקות שלנו כדי ליצור מוביל שוק עולמי אמיתי בתעשייה. הברית האסטרטגית הזו עם השקעות משמעותיות בתחרותיות תבטיח צמיחה ארוכת טווח ותיצור מקומות עבודה בני קיימא בגרמניה״.

 

בהצהרה של החברות נמסר כי ״DSV ניצחה בבירור עם ההצעה המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית עבור דויטשה באן״.

 

 

נזכיר כי חברת DSV ישראל הינה חלק מקבוצת DSV העולמית וכי חברת אוריין מצייגת כעת את חברת DB Schenker בישראל.