סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ניסן לוי: ״נמל אשדוד יהפוך למתקדם ביותר במזרח התיכון״

ניסן לוי: ״נמל אשדוד יהפוך למתקדם ביותר במזרח התיכון״

בפודקאסט וידאו מיוחד עם ניסן לוי, מנכ״ל נמל אשדוד, הוא מספר על השינויים שמובילה החברה, כולל השקעה בתשתיות, קידום חדשנות, צמצום זמני ההמתנה והנפקת מניות
11.02.25 / 16:49
ניסן לוי: ״נמל אשדוד יהפוך למתקדם ביותר במזרח התיכון״
11.02.25
ניסן לוי: ״נמל אשדוד יהפוך למתקדם ביותר במזרח התיכון״

מנכ״ל נמל אשדוד, רו״ח ניסן לוי, נכנס לתפקידו לפני כחצי שנה והוביל שורת שינויים משמעותיים, זאת על אף שהגיע מעולם הפיננסים ללא ניסיון קודם בניהול תשתיות תפעוליות. בראיון מיוחד לפודקאסט של PORT2PORT הוא משתף על האתגרים שחווה בתהליך ההתאקלמות, על השאיפה להפוך את נמל אשדוד לנמל מוביל ברמה האזורית, ועל המהלכים האסטרטגיים שהוא מקדם. 

 

בראיון סיפר לוי כי הופתע לטובה מהמחויבות ומהמסירות של עובדי הנמל, שהתגלו כבעלי תחושת שליחות עמוקה. לדבריו, אף על פי שהמעבר מתחום הבנקאות לתחום הנמלים היה חד, הוא מצא עניין רב במורכבות הלוגיסטית והתפעולית של הנמל. ״ניהול, בסופו של דבר, הוא ניהול של אנשים. זה לא משנה אם מדובר בבנק או בנמל - אם יש לך את האנשים הנכונים ואת היכולת לזהות את האתגרים, אתה יכול להוביל שינויים משמעותיים״.

 

אחד המהלכים המרכזיים שמוביל לוי הוא הסבת רציפים 7 ו-9 לרציפי מטען מתמחים, בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקל. המהלך נועד לשפר את הדיוק בזמני הפריקה ולהפחית את זמני ההמתנה של אוניות, צעד שלדבריו ישפיע באופן דרמטי על היעילות של הנמל. ״כיום, כאשר מטענים שונים מגיעים לאותו רציף, קשה להבטיח זמני כניסה מדויקים. יצירת רציפים מתמחים תאפשר לנו לתת שירות טוב יותר ולספק ללקוחות ודאות גבוהה יותר בנוגע לפריקת המטענים שלהם״.

 

בנוסף, חברת הנמל מקדמת בימים אלה תהליך הנפקה בבורסה בתל אביב, במסגרתו מתוכננת מכירה של 49% ממניות החברה. המהלך צפוי להכניס לנמל השקעה משמעותית של כמיליארד שקל, שתאפשר לו לשדרג את התשתיות, להרחיב את מערך הציוד ולהשקיע בטכנולוגיות חדשות. ״נמל אשדוד הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, אך כדי שנוכל להתחרות בשווקים הגלובליים אנחנו חייבים מקורות מימון נוספים שיאפשרו לנו להמשיך להתפתח. מצד אחד, אנחנו רוצים לשמור על הבעלות הממשלתית, אך מצד שני, אנחנו זקוקים להשקעות חדשות כדי לעמוד באתגרים של העולם המשתנה״.

 

במהלך הראיון התייחס לוי גם לאתגרים התפעוליים של הנמל, ובראשם העומסים וזמני ההמתנה הארוכים של אוניות. בחודשים האחרונים גויסו עובדים זמניים במטרה להתמודד עם המחסור בכוח אדם ולייעל את פעילות הפריקה והטעינה.

 

בסיומו של הראיון שיתף לוי בחזונו להפוך את נמל אשדוד למוקד מרכזי לתנועת סחורות בינלאומית, שימשוך אליו אוניות מכל העולם. ״המטרה שלי היא להפוך את נמל אשדוד לנמל המתקדם ביותר באזור. אני רוצה שאוניות יבקשו לשטען כאן, כי השירות שלנו יהיה הטוב ביותר. זה יקרה רק עם שיתוף פעולה מלא של העובדים – ואני בטוח שהם איתי בדרך לשם״.