סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל אשדוד: נאכוף הובלת מטענים באמצעות משאיות עם נתמך בעל ארבע סרנים ומעלה

נמל אשדוד: נאכוף הובלת מטענים באמצעות משאיות עם נתמך בעל ארבע סרנים ומעלה

משאיות עם נתמך בעל ארבעה סרנים ומעלה מורשות להוביל בכפוף למגבלות המצוינות בנספח המוצמד לרישיון הנתמך. מפרי החוק צפויים לעונש של קנס עד 75 אלף שקלים, וקנס של פי ארבעה לתאגיד
12.03.25 / 15:41
נמל אשדוד: נאכוף הובלת מטענים באמצעות משאיות עם נתמך בעל ארבע סרנים ומעלה
12.03.25
נמל אשדוד: נאכוף הובלת מטענים באמצעות משאיות עם נתמך בעל ארבע סרנים ומעלה

חברת נמל אשדוד הודיעה בתחילת השבוע ללקוחות הנמל כי היא מבצעת אכיפה של משאיות המובילות מטענים באמצעות נתמך בעל ארבעה סרנים ומעלה. כידוע לכל, משאיות עם נתמך בעל ארבעה סרנים ומעלה מורשות להוביל בכפוף למגבלות המצוינות בנספח המוצמד לרישיון הנתמך. חברת נמל אשדוד ציינה בהודעתה כי יש להקפיד לפעול בהתאם לתקנות. 

 

נציין כי על פי חוק שירותי הובלה שאושר לאחרונה, על נושא משרד בתאגיד לפקח ולעשות כל שניתן למניעת ביצוע עבירות בהובלת מטען. מפרי החוק צפויים לעונש של קנס עד 75 אלף שקלים, וקנס של פי 4 לתאגיד. בנוסף, על מוסר המטען לבדוק את התאמת המטען לרישיון הרכב, ולדרוש מהמוביל להפסיק העמסת מטען שלא תואם לתנאי הרישיון. גם העונש על הפרת ההוראה הזו הוא קנס של עד 75 אלף שקלים.

 

גבי בן-הרוש, יו״ר מועצת המובילים, אמר בתגובה: ״נמל אשדוד, למרות שהוחרג מהחוק, השכיל להבין שישנם מובילים שמעמיסים בניגוד לכתוב ברישיון והם יכולים לגרום לתאונה ולהיתבע על כך כמו כל תאגיד אחר. אני מברך את נמל אשדוד על כך שאיננו בורח מאחריות. השאלה היא מדוע אגף קציני הבטיחות במשרד התחבורה לא ראה לנכון להנחות את קציני הבטיחות בעניין. קציני הבטיחות הם נושאי משרה בתאגיד ועל כן באחריותם לעשות ככל האפשר בכדי למנוע עבירה על החוק״.