סמן V וריטס והמשלוח בדרך

פרייטוס: עלייה של 50% בתעריפי ההובלה הימית מאסיה לאירופה

פרייטוס: עלייה של 50% בתעריפי ההובלה הימית מאסיה לאירופה

ההערכות המעודכנות של הפדרציה הקמעונאית הלאומית בארה״ב עבור סך היבוא לארה״ב ברבעון הרביעי גבוהים ב-11% או 640 אלף TEU מההערכות שפורסמו בתחילת אוקטובר - לפני שנקבע תאריך חדש לשביתה ולפני שנודעו תוצאות הבחירות לנשיאות ארה״ב
15.12.24 / 07:36
פרייטוס: עלייה של 50% בתעריפי ההובלה הימית מאסיה לאירופה
15.12.24
פרייטוס: עלייה של 50% בתעריפי ההובלה הימית מאסיה לאירופה

הדו״ח השבועי של פרייטוס, פלטפורמה מובילה להשוואת מחירים בתחום ההובלה הימית והאווירית, מציין כי תעריפי ההובלה מאסיה לאירופה והים התיכון עלו בשבוע שעבר, כאשר נרשמים תעריפים של $5,300/FEU לאירופה - מחיר שמתקרב לרמות המחירים שהיו לקראת ראש השנה הסיני בינואר 2024. ככל הנראה התעריפים עולים בשל הביקוש לפני ראש השנה הסיני שיחול בתחילת 2025 שכן משלחים בין אסיה - אירופה/ים התיכון צריכים להבטיח שהם מעבירים מלאי מספיק אל מחוץ לאסיה לפני החגים הנוצריים או שהם מסתכנים בהמתנה ממושכת עקב הסטות מסלול מסביב לכף התקווה הטובה למכולות שיעברו רק אחרי ראש השנה הסיני. נציין כי ראש השנה הסיני יחול ב-29 בינואר ובאופן מסורתי רוב מוחלט של מפעלים ומקומות עבודה בסין משביתים את העבודה לרגל החג למשך שבוע ימים - בין ה-28 בינואר ל-4 בפברואר 2025. 

 

על פי פרייטוס, המשלחים בסחר הטרנס-פסיפי אינם מתמודדים עם דחיפות מוקדמת כל כך של ראש השנה הסיני, כך שהביקוש לפני החג עשוי להתגבר רק בעוד מספר שבועות. ללא הלחץ הנוסף הזה ועם החלון להעביר ולקבל סחורות מאסיה לפני שביתת עובדי נמל לוס אנג׳לס ב-15 בינואר, התעריפים דווקא ירדו בשבוע שעבר. 

 

הדו״ח האחרון של הפדרציה הקמעונאית הלאומית בארה״ב (NRF) מעלה כי היבוא המוגבר ברבעון הרביעי לפני שביתת עובדי נמל לוס אנג׳לס, ומתוך ציפיות מוגברות להעלאת המכסים בשנה הבאה מאז ניצחון טראמפ בנובמבר, שומר על נפחים ותעריפים חזקים ממה שנהוג בדרך כלל בחודשים שנחשבים איטיים עבור מגזר הספנות. 

 

ההערכות המעודכנות של ה-NRF עבור סך היבוא לארה״ב ברבעון הרביעי גבוהים ב-11% או 640 אלף TEU מאלו שפורסמו בתחילת אוקטובר - לפני שנקבע תאריך חדש לשביתה ולפני שנודעו תוצאות הבחירות לנשיאות ארה״ב. התחזיות לנפחים של 2025 עד אפריל גבוהות ב-7% מאשר ב-2024, מה שמצביע על כך שהמשלחים עשויים להמשיך באגירת מלאים בתחילת 2025 לפני כל הכרזה הצפויה על היטלים חדשים.

 

יחד עם זאת, האנליסטים של פרייטוס צופים כי במהלך פברואר ייתכנו הקלות ברמת תעריפי ההובלה - זאת בשל כניסת השירותים של הבריתות החדשות וכן בשל הגדלת קיבולת הקווים באמצעות אניות חדשות וגדולות שייכנסו לשירות.