צים, חברת ספנות והובלה ימית גלובלית, פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2024 ולשנת 2024 כולה.
מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי בשנת 2024 הסתכם ב-2.17 מיליארד דולר, לעומת 1.21 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה בתעריפי ההובלה וכן בהיקף המטען המובל.
צים הובילה 982 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי בשנת 2024, לעומת 786 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 1,886 דולר, לעומת 1,102 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מחזור ההכנסות לשנת 2024 כולה הסתכם ב-8.43 מיליארד דולר בשנת 2024, לעומת 5.16 מיליארד דולר בשנת 2023. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה בתעריפי ההובלה וכן בהיקף המטען המובל.
בשנת 2024, הובילה צים 3,751 אלף מכולות (TEU), לעומת 3,281 אלף מכולות (TEU) בשנת 2023. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 1,888 דולר בשנת 2024, לעומת 1,203 דולר בשנת 2023.
הרווח התפעולי (EBIT) בשנת 2024 הסתכם ב-2.53 מיליארד דולר, לעומת הפסד תפעולי בסך 2.51 מיליארד דולר בשנת 2023. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה האמורה במחזור ההכנסות, וכן להפסד מירידת ערך שנרשם בשנת 2023.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם ב-2.15 מיליארד דולר, לעומת הפסד נקי בסך 2.69 מיליארד דולר בשנת 2023. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה האמורה במחזור ההכנסות, וכן להפסד מירידת ערך שנרשם בשנת 2023.
ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-3.69 מיליארד דולר בשנת 2024, לעומת 1.05 מיליארד דולר בשנת 2023. ה-EBIT המתואם הסתכם ב-2.55 מיליארד דולר בשנת 2024, לעומת הפסד EBIT מתואם בסך 422 מיליון דולר בשנת 2023. מרווחי ה-EBITDA המתואם וה-EBIT המתואם לשנת 2024 עמדו על 44% ו-30%, בהתאמה, לעומת 20% ו-8%- בשנת 2023.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-3.75 מיליארד דולר בשנת 2024, לעומת 1.02 מיליארד דולר בשנת 2023.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״אנו שמחים וגאים מהביצועים היוצאים מן הכלל של החברה בשנת 2024, שבמהלכה הובלנו כמות שיא של מטענים והצגנו רווחיות יוצאת דופן. תודות לגידול המתמשך ביכולת ההובלה שלנו ולשיפור במבנה ההוצאות, דיווחנו על התוצאות הטובות ביותר שלנו אי פעם, מלבד התקופה החריגה של מגפת הקורונה. בהתאם למחוייבות שלנו להשיב הון לבעלי המניות, הדיבידנד עליו הכרזנו היום, יחד עם הדיבידנדים שחולקו במהלך שנת 2024, מסתכמים ל-7.98 דולר למניה, או 961 מיליון דולר, המהווים כ-45% מהרווח הנקי השנתי״.
גליקמן הוסיף: ״היתרונות של חידוש הצי שלנו ניכרו לכל אורך שנת 2024 ובאו לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות המצוינות, כמו גם בגידול בהיקף המטען המובל שלנו, בשיעור גבוה במידה ניכרת מהצמיחה בכלל הענף. תודות לכניסתן של אוניות גדולות יותר, הבנויות לעמוד ביעדים של צמצום פליטות, ואשר מותאמות לנתיבי הסחר בהם אנו פועלים, הגדלנו את היקף המטען המובל ב-14% לעומת השנה הקודמת, בהשוואה לצמיחה ממוצעת של כ-6% בלבד בשוק בכללותו, תוך השגת מרווחים מצוינים. מספר גורמים תרמו לגידול בנתח השוק שלנו – כניסת האוניות החדשות והגדולות יותר לקווי הסחר בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב; הצלחת הקווים המהירים לחוף המערבי של ארה"ב; והרחבת הנוכחות שלנו באמריקה הלטינית״.
גליקמן הוסיף עוד: ״אנו נכנסים לשנת 2025 עם עמידות עסקית טובה יותר וצי מודרני וחסכוני בדלק, אשר 40% ממנו מונע בגז טבעי (LNG). אף על פי שאנו פועלים בענף המתאפיין בתנודתיות רבה, אשר מועצמת לנוכח אי הודאות הקשורה לגורמים גיאופוליטיים, דינמיקת יחסים בינלאומיים ומדיניות כלכלית, פיסקלית ומוניטרית, אנו בטוחים בגמישות התפעולית והמסחרית שלנו ובעמדה התחרותית שלנו בשוק. התחזית שלנו לשנת 2025, הצופה EBITDA מתואם בין 1.6 מיליארד דולר ל-2.2 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בין 350 מיליון דולר ל-950 מיליון דולר, מניחה שהתנאים בים האדום לא ישובו למסלולם לפני המחצית השנייה של השנה, לכל המוקדם״.
בשנת 2025, החברה צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.6 מיליארד דולר עד 2.2 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח של 350 מיליון דולר עד 950 מיליון דולר.